معرفی کامل کارخانه کود مرغی

کارخانه کود مرغی

یکی از بزرگترین معضلات مرغداری ها مخصوصا مرغداری های بزرگ و صنعتی، مدیریت کود های تولید شده در طول هر روز می باشد. امروزه با احداث شدن کارخانه کود مرغی این مشکل و چالش بزرگ به فرصتی سود آور مبدل شده است. با ما همراه باشید تا اقسام کارخانه های کود مرغی را به شکلی کامل شرح دهیم.

انواع کود های مرغی تولید شده در کارخانه کود مرغی

کود های مرغی می توانند به شکل های مختلفی فراوری شوند. امروزه از 5 تکنیک برای تبدیل کود مرغ به کود های فراوری شده استفاده می شود. خط تولید کود پلیت مرغی، کود پودری یا پودر شده، کود پلت شده مرغی، کود گرانوله یا گرانول شده، کود مایع مرغی از رایج ترین کود های فراوری شده حاصل از کود مرغ می باشند.

تجهیزات اصلی کارخانه کود مرغی

خط تولید کود مرغی یا همان پلیت نیازمند استخدام تجهیزات مختلفی است. موارد زیر نام دستگاه های اصلی تشکیل دهنده خط تولید می باشد.

_ سیستم دریافت مواد اولیه یا دستگاه هاپر

_ جدا ساز مگنت برای جذب فلزات و جلوگیری از خرابی دستگاه

_ انتقال دهنده های رایج نظیر الواتور و نوار نقاله

_ دستگاه مخلوط کن یا میکسر

_ سرند یا الک جهت فیلتر کردن بر حسب اندازه ذرات

_ دستگاه پرس پلت اصلی ترین دستگاه کارخانه کود مرغی

_ دستگاه خشک کن به جهت جذب و کاهش رطوبت موجود در کود

_ سرد کن یا کولر به جهت سرد و خشک نمودن کود ها پس از پلت شدن

_ پکر یا کیسه پر کن به هدف کیسه گیری و بسته بندی محصول به شکل مدنظر

کارخانه کود مرغی گرانوله

همان طور که اشاره شد، کود مرغی گرانول شده یکی از انواع کود های فراوری شده می باشد. معمولا خط تولید کو های گرانول شده از تجهیزات ذیل تشکیل می شوند:

_ دستگاه هاپر به جهت دریافت مواد

_ دستگاه میکسر به منظور مخلوط سازی مواد

_ تجهیزات انتقال دهنده نظیر تسمه نقاله و الواتور

_ دستگاه آسیاب برای کاهش مرتبه اندازه ذرات

_ دستگاه گرانولاتور که مهم ترین دستکاه خط تولید به شمار می رود.

_ دستگاه خشک کن به منظور کاهش رطوبت مواد

_ دستگاه خنک کننده برای کاهش سریع دمای محصول پس از خروج از دستگاه گرانولاتور

_ دستگاه بوجاری به هدف  غربال کردن مواد در انتهای خط تولید

_ دستگاه کیسه پرکن به جهت بسته بندی کردن مواد

در خط تولید کود گرانوله، پس از دریافت مواد اولیه، افزودنی های لازم به انها افزوده می شود. سپس توسط میکسر مخلوط همگن و یکنواخت می شود و پس از آن مواد وارد آسیاب می شوند. مرحله بعد ورود مواد به دستگاه گرانولاتور و بلافاصله پس از خروج از گرانولاتور، عبور از کولر و خشک کن می باشد. قیمت دستگاه کود پلت مرغی در خط تولید پلیت و دستگاه گرانولاتور در خط تولید کود گرانوله، بخش اصلی هزینه ها می باشد.  پس از آن توسط نوار نقاله ها فراورده ها به بخش بوجاری می روند و در آنجا جداسازی و غربالگری مواد درشت از مواد کوچکتر انجام میگیرد. نهایتا مواد به بخش کیسه گیری هدایت شده و در آنجا بسته بندی می شوند.

جمع بندی

برای احداث کارخانه کود مرغی می توانید با طراحان و یا صاحبان موفق این کسب و کار ارتباط برقرار کنید. شرکت ما با سابقه درخشان در امر طراحی انواع خط تولید پلت در سرتاسر کشور، برندی معتبر برای ارائه همه خدمات در این زمینه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارخانه تولید پلت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

2 دیدگاه برای “معرفی کامل کارخانه کود مرغی

  1. سجاد موسوی گفته:

    سلام و عرض ادب خدمت شما تولید کننده محترم .جناب عرض کنم من در حال راه اندازی کارخانه تولید خوراک طیور هستم البته ن به وسعت زیاد از شما درخواست کمک در زمینه خرید دستگاه ها دارم که اگر امکانش هست من به صورت مجازی از دستگاهایی معرفی شما بازدید و خرید داشته باشم .ممنونم…

    • admin گفته:

      سلام جناب موسوی عزیز
      برای جنابعالی ارزو موفقیت داریم مشکلی از این بابت نیست می توان هماهنگی های لازم را انجام داد و شما می توانید به صورت مجازی با کارخانه تولید ماشین الات به صورت تصویری ارتباط بگیرید و سوالات خود را بپرسید. برای هماهنگی شماره تماس ارسال کنید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *