از جمله ابتدایی ترین و مهم ترین کارها در تولید خوراک دام و طیور خرد کردن ویکنواخت سازی مواد اولیه توسط آسیاب میکسر می باشد. با ما همراه باشید تا نکات و اطلاعات سودمندی در زمینه افزایش راندمان تولید خوراک دام، طیور و آبزیان ارائه دهیم. همچنین شما می توانید با ماشین آلات آسیاب و میکسر و نحوه ی عملکرد آنها نیز آشنا شوید.

برای دریافت لیست قیمت شماره تماس خود را وارد نمایید

اهمیت فرآوری خوراک دام و طیور و آبزیان

امروزه تهیه و تولید خوراک دام و طیور تحت تاثیر چندین شاخص مورد ارزیابی و سنجش قرار میگیرد. چراکه بازدهی کار پرورش حیوانات اهلی در سلامت و رشد متوازن گله نهفته است. به همین جهت روشهای سنتی کم بازده به شیوه های مکانیزه و علمی تبدیل شده و کیفیت در اولویت قرار گرفت.

آسیاب و میکس مواد بخش مهمی از پروسه فرآوری محسوب می شود. فرآیند تولید خوراک در هر مرحله از آسیاب و میکس کردن به تناسب نوع دام یا طیور متفاوت است. به طور مثال میزان خرد کردن مواد در خوراک دام با خوراک طیور به یک میزان نیست. بهتر است بدانید درنظرگیری سن، نژاد، نوع و سیستم گوارش حیوان از مهمترین عوامل موثر در فرآوری خوراک است.

با توجه به این نکات می توان بهترین خوراک را تولید کرد و عدم توجه به این موارد می تواند تاثیری منفی بر ضریب تبدیل گله داشته باشد.

 

فراوری خوراک دام طیور و ابزیان

عوامل موثر بر کیفیت آسیاب و میکس مواد

آسیاب کردن مواد اولیه جیره ی غذایی از اولین مراحل تهیه خوراک است. بنابراین کیفیت اجرای این عملیات می تواند مرغوبیت یا عدم کیفیت را به همراه داشته باشد. نوع دانه، سرعت آسیاب، توری و به طور کلی عملکرد دستگاه آسیاب تاثیر مستقیمی بر کیفیت آسیاب مواد دارد. نتیجه ی این مرحله زمانی مثبت خواهد بود که بتوانیم یکنواختی و یکدستی مواد آسیاب شده را ببینیم.

در مرحله اول تولید خوراک فرآوری شده، اندازه ذرات توسط دستگاه آسیاب کاهش می یابد که این روند با افزایش سطح مواد موجب بهبود راندمان استفاده از مواد مغذی می شود. بدین ترتیب اگر عملکرد ماشین آلات آسیاب میکسر به درستی انجام شود، قابلیت هضم و جذب افزایش می یابد. در نتیجه ضریب تبدیل خوراک نیز رو به بهبودی خواهد رفت.

مرحله میکس مواد نیز همچون آسیاب کردن از استانداردهای خاصی پیروی می کند. از جمله این عوامل می توان به زمان و ترتیب میکس اشاره کرد. اپراتورهای دستگاه های آسیاب میکسر باید آموزش دیده باشند تا بتوانند زمان و ترتیب میکس مواد با یکدیگر را تنظیم کنند.

انواع دستگاه آسیاب صنعتی

فروش آسیاب میکسر مرغداری در بازار بر اساس عملکرد خود در دو نوع آسیاب غلطکی و آسیاب چکشی یافت می شود. اینکه کدام آسیاب میکسر مناسب کار شماست، به ظرفیت موردنیاز و کارایی که از آن انتظار دارید بستگی دارد. در ادامه به معرفی انواع آسیاب صنعتی و مزایا و معایب آنها می پردازیم.

 

آسیاب چکشی

همان طور که از نام این آسیاب پیداست در این دستگاه، عملیات خردکردن توسط چکشها انجام می شود. چکش های تعبیه شده به دو صورت ثابت یا متحرک قرار گرفته اند.

کیفیت مواد آسیاب شده به سیستم فنی و عملکرد دستگاه وابسته است. به طور مثال نحوه چرخش چکش ها، سرعت، توان موتور، اندازه منافذ توری بر کارکرد دستگاه تاثیرگذار است.

دستگاه آسیاب چکشی شرکت آنلاین پلت

چک کردن سیستم فنی به صورت دوره ای از الزامات کار کردن با ماشین آلات صنعتی است. میزان فرسایش و ساییدگی چکش ها باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد. فرسایش چکشها در اثر برخورد با مواد امری طبیعیست. اما باید این موضوع را درنظر داشت که هرچه دستگاه از عملکرد و قابلیت های بالاتری برخوردار باشد این موضوع دیرتر اتفاق می افتد.

چکشهای آسیاب شرکت آنلاین پلت به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت استفاده دو طرفه را دارند و شما به راحتی می توانید پس از کند شدن چکش، آن را جابه جا کرده و از طرف دیگر آن استفاده کنید. قابلیتی که تنها در دستگاه آسیاب شرکت آنلاین پلت وجود دارد و هزینه های نگهداری دستگاه را کاهش می دهد.

بنابراین هنگام خرید آسیاب میکسر حتما به نکات و تجهیزات فنی دستگاه توجه لازم را داشته باشید و با مشورت با یک متخصص را فراموش نکنید.

از جمله مزایا این دستگاه عبارت است از:

_ هزینه خریداری و نگهداری کمتر

_ امکان استفاده برای طیف گسترده تری از مواد اولیه

_ مجهز به سیستم تهویه

برای کسب اطلاعات بیشتر از مشخصات دستگاه با کارشناسان ما در تماس بگیرید.

انواع آسیاب چکشی

آسیاب غلطکی

آسیاب های غلطکی با حرکت غلطک های مجاور یکدیگر، بیشتر برای خرد کردن مواد فیبری استفاده می شوند. برای کیفیت محصول خروجی آسیاب میکسر، می توان با داشتن سه غلطک این پروسه را براحتی طی کرد. در ادامه به مزایا این دستگاه بیشتر اشاره شده است:

_ راندمان بهتر در زمینه انرژی

_ سروصدا و گرد و غبار کمتر

_ توانایی شکستن ذرات درشت

_نیاز نداشتن به تکنسین ماهر جهت تعویض قطعاتی که دچار فرسایش شده اند

انواع دستگاه میکسر صنعتی

وجود دستگاه میکسر قدرتمند در دامداری ها و مرغداری ها همچون دستگاه آسیاب بسیار حیاتی است. به همین دلیل است که دامداران و مرغداران عزیز عملکرد آسیاب میکسر را از یکدیگر جدا نمی بینند.

عملیات میکس خوراک به منظور ایجاد یکنواختی و ترکیب مواد انجام می شود. یک عملیات میکس خوب خوشخوراکی جیره را افزایش داده و باعث رشد و سلامت حیوان می شود.

این مرحله از فرآوری خوراک نیز از حساسیت های خاصی برخوردار است. رعایت نسبت ترکیب مواد با یکدیگر باید به گونه ای اصولی انجام شود تا خروجی کار نتیجه ای رضایت بخش داشته باشد.

انواع میکسر افقی و عمودی

میکسر افقی

میکسرهایی افقی بسته به نوع بازوهای تعبیه شده بر روی محور چرخشی به دو نوع میکسر افقی پدالی و ریبونی تقسیم شده اند. میکسرهای افقی ریبونی به دو دلیل زیر از میکسرهای افقی پدالی مناسبترند.

حرکت مواد بصورت مارپیچی و به وجود نیامدن نواحی مرده

مقاومت بیشتر ریبون ها در مقابل فرسایش

میکسر عمودی

این میکسر با استفاده از حرکت مارپیچ عمودی مواد اولیه را از قسمت پایین به سمت بالا کشیده و دوباره مواد به پایین ریخته می شود که این امر سبب مخلوط شدن تدریجی آنها می گردد. این میکسر در مقایسه با میکسر افقی از قابلیت های کمتری برخوردار است.

قیمت آسیاب و میکسر کوچک و بزرگ

قیمت آسیاب میکسر دامداری یا مرغداری و به تناسب ظرفیت و کارایی ماشین آلات متفاوت است. اما نکته ی بسیار مهم این است که سرمایه ای که صرف خرید آسیاب میکسر می کنید کارایی مورد انتظار شما را داشته باشد.

اگر می خواهید قیمت آسیاب میکسر 5 تنی، قیمت میکسر 500 کیلویی و یا تناژ موردنظر خود را استعلام کنید. می توانید لیست قیمت ماشین آلات از کارشناسان مجموعه آنلاین پلت درخواست کنید.

ماشین الات خط تولید خوراک پلت

جمع بندی

حال که بیشتر با عملکرد آسیاب میکسر آشنا شدید، بهتر می توانید در مورد خرید این گونه ماشین آلات تصمیم بگیرید. اما توصیه میکنیم که بدون دریافت مشاوره های تخصصی از افراد خبره و تحقیقات کامل، اقدام به خرید نکنید. این مجموعه با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

4 دیدگاه برای “آسیاب میکسر و بالابر+گارانتی معتبر

    • admin گفته:

      سلام سمیرا عزیز
      دوست عزیز خرید آسیاب، میکسر یا هر دستگاه دیگری بستگی به وسعت واحد تولیدی شما دارد. اگر این نیاز را احساس می کنید که می خواهید خودتان خوراک گله را تولید کنید و دیگر از کارخانه های خوراک دام خرید نمیکنید بهتر است به فکر تهیه آسیاب میکسر و دستگاه پلت با کیفیت باشید.
      موفق و پیروز باشید

  1. محمد سرابیان گفته:

    سلام
    درباره فرآوری خوراک دام و طیور و آبزیان میتوانید یک برآورد هزینه برای کارخانه 5 تن در ساعت برای من ارسال کنید

    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *