بازاریابی خوراک دام و طیور

بازاریابی خوراک دام و طیور

امروز می خواهیم در زمینه بازار یابی خوراک دام و طیور راهنمایی های مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. اکثر پرورش دهندگان دام و طیور زمان خود را صرف پرورش وغذادهی به گله خود می کنند، در صورتیکه در زمان فروش محصولات خود با مشکل مواجه می شوند و به سود مورد نظر خود دست نمی یابند. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که کمبود تقاضایی در زمینه خرید این دسته محصولات وجود ندارد. امروزه تولید کنندگان موفق در بازار دام و طیور بر این موضوع به خوبی واقف اند و می دانند که بازار یابی خوراک دام و طیور و البته بازار خود دام و طیور حتی از فروش آنها هم مهم تر است. در نتیجه توصیه می شود تا در اولین گام نوع ماکیان مورد تقاضای کشور را شناسایی کرده و سپس اقدام به پرورش ان نمایید.

گام های لازم برای داشتن فروش موفق

سایر گام های اصلی در زمینه فروش و بازار یابی را می توان موارد زیر دانست:

_ براورد هزینه های تولید

_ محاسبه نیازهای جریان نقدی

_ بررسی و اگاهی یافتن از نوع و کیفیت حیوانی که تحت پرورش قرار می گیرد.

_ طول دوره پرورش حیوان و براورد هزینه های پرورش از جمله تامین جیره خوراکی و بازاریابی خوراک دام و طیور آن.

_ دانستن اینکه مشتریان و مصرف کنندگان به کدام نوع از طیور یا دام ها تمایل بیشتری دارند.

_ قیمت گذاری بر روی محصول و روش رساندن محصولات به دست مشتری نیز یکی از گام های فروش موفق به حساب می آید.

براورد هزینه ها

همانطور که اشاره شد، اولین گام برای بازاریابی و فروش محصولات دامی یا ماکیان، براورد دقیق هزینه ها می باشد. این مرحله از اساسی ترین مراحل بازاریابی به شمار می رود. در طول دوره پرورش اصلی ترین هزینه مربوط به هزینه های تامین خوراک می شود که می توان با بازاریابی خوراک دام و طیور با کمترین هزینه به خوراک مطلوبی دست یافت. البته می توان هزینه ها را در فرایند های واپسین تولید هم تخمین زد اما کارشناسان توصیه می کنند که در همان مراحل ابتدایی کار تخمین ها را انجام دهید. با انجام تخمین ها می توانید دقیقا تصمیم بگیرید که باید چه نوع حیوانی را تولید کرده و پرورش بدهید و اینکه برای پرداخت هزینه ها چه زمانی باید اقدام به فروش آنها کنید.

اطلاعات بازار به هدف بازاریابی ماکیان و طیور

مرحله مهم دیگر داشتن پیگیری مستمر بر روند بازار و قیمتهای پیش بینی شده دام و یا طیور می باشد. ناگفته نماند که بازار یابی خوراک دام و طیور نیز بسیار کمک کننده مز باشد ، چرا که گله در طول هر روز چندین مرتبه خوراک دهی می شود. این پیگیری ها کمک می کند تا پروسه پرورش و تولید حیوان را موفق تر پیش ببرید. برای مثال برای اینکه بتوانید در مورد تولید مرغ گوشتی و یا مرغ تخمگذار تصمیم گیری کنید، می توانید از طریق بررسی بازار و میزان تقاضا در محدوده قابل دسترس خود به نتیجه برسید.

جمع بندی

همانطور که می دانید اصلی ترین هزینه در طول پرورش تامین خوراک می باشد و شما می توانید با بازار یابی خوراک دام و طیور در تخمین هزینه ها بسیار صرفه جویی کنید و میزان سود خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *