قیمت خط تولید پلت قدرتمند

قیمت خط تولید پلت

امروزه تمام صنایع پیشرفت کرده‌اند و صنعت دامداری و دامپروری نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه‌ها هستیم. خوراکی که دام‌ها در دامداری‌ها و دامپروری‌ها مصرف می‌کنند، بسیار مهم است و تاثیر زیادی در رشد دام‌ها دارد که اصلی‌ترین هدف آن‌ها است. بهترین خوراک برای دام‌ها و طیور و آبزیان خوراک پلت شده است که مزایای فراوانی دارد.

برای تولید خوراک پلت مراحل مختلفی باید طی شود که هر یک از این مراحل دستگاه خاصی دارد و کار خاصی را انجام می‌دهند. طی شدن تمام این مراحل الزامی است و با ترتیب خاصی باید انجام شوند.
دستگاه‌هایی که در هر مرحله برای تولید خوراک پلت استفاده می‌شوند، باهم خط تولید خوراک پلت را تشکیل می‌دهند. هر یک از این دستگاه انواع مختلفی دارد که با توجه به اینکه چه نوعی در خط تولید به کار گرفته شده است، قیمت خط تولید پلت متفاوت می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه‌ها و عواملی که بر قیمت خط تولید پلت تاثیر دارند در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت خط تولید پلت

همانطور که گفته شد قیمت خط تولید پلت به دستگاه‌هایی که در آن به کار گرفته شده‌اند بستگی دارد. خط تولید پلت ساز و کار مشخصی دارد و همه مراحل باید به ترتیب انجام شوند. در این خط تولید تمام مراحل از ورود مواد اولیه و تبدیل شدن به پلت و بسته بندی پلت‌ها انجام می‌شود. در زیر به ذکر این مراحل و توضیح مختصری راجع به هر مرحله می‌پردازیم.

سیستم ورودی

مرحله اول سیستم ورودی است که مواد اولیه وارد سیستم دریافت کننده می‌شوند که گرد و غبار و موادی مانند سنگ و دیگر مواد اضافی آن‌ها گرفته می‌شوند و برای مرحله بعد آماده می‌شوند.

آسیاب کردن

مرحله دوم مرحله آسیاب کردن مواد اولیه است. در این قسمت توسط دستگاه آسیاب تمام مواد اولیه به صورت جداگانه آسیاب می‌شوند و به اندازه‌های دلخواه خرد می‌شوند. دستگاه‌های آسیاب از نظر نوع عملکرد، موتور، جنس بدنه و ظرفیت انواع مختلفی دارند و قابلیت تنظیم اندازه مواد را نیز دارند و حتی می‌توانند مواد را کاملا پودر کنند.

میکس کردن

مرحله سوم میکس کردن مواد با هم است. در این مرحله تمام مواد آسیاب شده با نسبت مشخصی وارد مخزن دستگاه میکسر می‌شوند و کاملا با هم مخلوط می‌شوند. این عمل به این دلیل صورت می‌گیرد که دام در یک جیره غذایی از تمام مواد و عناصر موردنیازش که در این مواد موجود است استفاده کند. دستگاه میکسر نیز مانند دستگاه آسیاب انواع مختلفی دارد و به روش‌های مختلفی مواد را با هم مخلوط می‌کنند.

پلت سازی

مرحله بعد که مرحله اصلی در خط تولید پلت است، دستگاه پلت‌ساز است. در این مرحله موادی که با هم میکس شده‌اند وارد دستگاه پلت‌ساز می‌شوند. در این دستگاه ابتدا مواد تحت دمای زیاد قرار می‌گیرند تا میکروب‌های آن‌ها از بین برود؛ سپس با اضافه شدن ویتامین‌های لازم و چربی و دادن رطوبت به مواد، مواد به شکل خمیر در می‌آیند؛ سپس با فشار زیاد از صفحه‌ای به نام دای که دارای روزنه‌هایی است عبور می‌کنند و شکل خاصی می‌گیرند.

خنک سازی

مرحله بعد خنک کردن پلت‌ها است. به این دلیل که پلت‌ها بعد از خارج شدن از دستگاه پلت، دمای زیادی دارند نیاز به سیستم خنک کننده دارند تا از شکننده شدن آن‌ها جلوگیری شود.

بسته بندی

سپس مرحله بسته‌بندی است که پلت‌ها بسته بندی می‌شوند تا به بازار عرضه شوند.
با توجه به مراحلی که گفته شد و دستگاه‌های هر مرحله قیمت خط تولید پلت تعیین می‌شود. هر چه دستگاه‌ها بزرگ‌تر باشند و قدرت بیشتری داشته باشند قیمت خط تولید پلت نیز بیشتر می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله راجع‌به خط تولید پلت صحبت شد. قیمت خط تولید پلت بیشتر به دستگاه پلت‌زن آن بستگی دارد. در مراکز پرورش طیور و ماهی، دستگاه‌ها متفاوت هستند و قیمت دستگاه تولید خوراک ماهی و  قیمت دستگاه پلت‌زن دان مرغ نیز برای این مراکز متفاوت است. داشتن یک خط تولید کوچک در دامداری و یا مرکز پرورش دام و طیور خود، کمک بسیار زیادی در امر تهیه خوراک برای دام و طیور است باعث صرفه جویی  در زمان و هزینه می‌شود.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

2 دیدگاه برای “قیمت خط تولید پلت قدرتمند

  1. علیرضا گفته:

    با سلام
    جهت راه اندازی کارگاه خوراک دام با سرمایه 500 میلیون و کمتر راهنمایی و لیست دستگاها و فضای موردنیاز و تعداد کارگر و … ارسال فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *