کارخانه تولید پلت

کارخانه تولید پلت

در این محتوا برآنیم تا به سوالات مهم شما در زمینه کارخانه تولید پلت پاسخ دهیم، سوالاتی از قبیل: حداقل سرمایه مورد نیاز بررای راه اندازی کارخانه خوراک دام چقدر است؟ خط تولید خوراک پلت شده در چه ظرفیت هایی راه اندازی می شود؟ تجهیزات ضروری جهت راه اندازی خط تولید دان پلت مرغی چیست؟ تا انتهای این محتوای منسجم با ما همراه باشید تا به سوالات مطرح شده پاسخ دهیم.

خط تولید پرس پلت چیست؟

همانطور که می دانید ورودی کارخانه های خوراک و خط تولید ها، مواد غذایی اولیه و خام است. هدف اصلی راه اندازی کارخانه تولید پلت این است که طی انجام فرایند هایی با ترتیب مشخص، خوراک های اولیه را به ترکیبی موثر و مقوی مبدل سازد. برای انجام هر فرایند اساسی بر روی مواد غذایی به یک یا چند دستگاه صنعتی نیاز است.

تجهیزات اصلی کارخانه تولید پلت

کارخانه تولید خوراک دام، طیور و یا آبزیان دارای ادوات و تجهیزات مختلفی است اما دستگاه های اصلی کارخانه به شرح زیر می باشد:

دستگاه جداکننده

از آنجا که مواد ورودی شامل ناخالصی های مختلفی هستند، لازم است تا ناخالصی های مضر را تا حد امکان از آنها جدا کرد. از جمله ناخالصی های آسیاب رسان خرده های فلزی اند.

سیستم بوجاری

در این بخش اندازه مواد همگن سازی می شوند تا اماده ورود به دستگاه آسیاب شوند.

دستگاه آسیاب

وظیفه اصلی این دستگاه خرد کردن مواد اولیه تا ابعاد مورد نظر می باشد. برای خط تولید پرس پلت می توان از دستگاه آسیاب چکشی و غلطکی استفاده نمود.

سیستم اختلاط

پس از اینکه مواد اولیه پاکسازی و آسیاب شدند، باید آن ها را بر اساس جیره تعیین شده با یکدیگر مخلوط و میکس کرد. دستگاه های میکسری که برای کارخانه تولید پلت قابل استفاده می باشند سه مدل میکسر عمودی، میکسر افقی ریبونی و میکسر افقی پدالی است.

سیستم کاندیشینگ

خروجی دستگاه میکسر شامل یک ماده همگن ولی با رطوبت پایین می باشد. مواد خوراکی برای پلت شدن نیاز دارند تا حدود 11 درصد رطوبت داشته باشند. به همین منظور مواد خوراکی در فرایند کاندیشینگ تحت فشار و رطوبت بخار اب بالا قرار می گیرند. پس از فرایند کاندیشینگ و پخته شدن مواد بلافاصله وارد دستگاه پرس پلت می شوند. در کارخانه تولید پلت مهم ترین فرایند، فرایند پلتینگ محسوب می شود و دستگاه پرس پلت قلب خط تولید می باشد.

فرایند پلتینگ

دستگاه پرس پلت دقیقا زیر دستگاه کاندیشینر نصب می شود و موادی که کمی نیز پخته شده اند وارد دستگاه پرس پلت می شوند. دستگاه با اعمال فشار های مکانیکی مواد را از دای ها عبور می دهد و کاتر آنها را برش می زند. در خرید و فروش خط تولید دان پلت مرغی به مدل و گیربکسی بودن دستگاه پرس پلت توجه نمایید.

سیستم خنک کننده

پلت های تازه بلافاصله پس از خروج از دستگاه پرس پلت باید خشک و خنک شوند. این مرحله تاثیر زیادی بر کیفیت پلت دارد و استاندارد بودن آن امتیاز قابل توجهی محسوب می شود. پس از آماده شدن پلت ها، کیسه گیری و بسته بندی می شوند و به انبار های ذخیره غله منتقل می شوند.

جمع بندی

راه اندازی کارخانه تولید پلت به کسب و کاری پر سود مبدل شده است. شما می توانید با راهنمایی گرفتن از کارشناسان و تولید کنند گان خبره و فعال در این صنعت با ضریب اطمینان بالایی اقدام به راه اندازی کارخانه بکنید.

 

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

2 دیدگاه برای “کارخانه تولید پلت

  1. حسام گفته:

    با تشکر از شما،جهت راه اندازی و احداث کارخانه دام و طیور و میزان سودآوری و سرمایه گذاری در این حوزه مشاوره میخواستم با تشکر از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *