قیمت ماشین آلات مرغداری و تجهیزات آن

ماشین آلات مرغداری

ماشین آلات مرغداری به تجهیزاتی گفته میشود که در مرغداری ها برای آسان شدن کار پرورش مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه ها از تمیزی مرغداری تا جمع آوری و پرورش، تولید خوراک و پخش خوراک استفاده می شود.

حتی دستگاهی برای جمع آوری تخم مرغ ها نیز وجود دارد که کار را برای پرورش دهنده راحت می کند. مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار دو مدل پرورش مرغ هستند. هر کدام از اینها دارای وسایل و تجهیزات متفاوتی هستند. همینطور در جاهایی که جوجه نیز پرورش می دهند باید وسایل کوچکتر استفاده شود. در ادامه درباره مرغداری، وسایل و تجهیزات آنها صحبت می کنیم.

تجهیزات مرغداری ها

در ماشین آلات مرغداری ها تجهیزاتی برای تهیه خوراک حیوان وجود دارد. همانطور که می دانید بیشترین مواد غذایی که به طیور داده می شود به صورت پودر است. گاهی این پودر ها نیاز دارند که با هم میکس شوند. تمام این مراحل باید با دستگاه های مخصوص انجام شود.

از جمله ماشین آلات مرغداری که بسیار کمک کننده و ضرورری است می توان به آسیاب اشاره کرد. آسیاب در مرغداری ها برای پودر کردن غلات سفت و تهیه خوراک طیور کاربرد فراوانی دارد. همچنین وسایلی مانند آبخوری و دان خوری نیز جزو جدایی ناپذیر مرغداری ها است.

در خرید ماشین آلات مرغداری و تجهیزات باید دقت زیادی به جنس آنها داشته باشیم. باید جنس آنها درجه یک باشد تا دچار پوسیدگی، زنگ زدگی و شکستگی نشوند.

حتی هود مناسب که بتواند بوی بد مرغداری را خارج کند از تجهیزات ضروری مرغداری ها است. از این تجهیزات برای رعایت بهداشت استفاده می کنند. با حذف هر کدام از آنها امکان شیوع بیماری برای افراد و طیور وجود دارد. گاهی عدم رعایت بهداشت تلفات گله را به دنبال خواهد داشت که خسارت اقتصادی زیادی وارد می کند.

کاربردهای ماشین آلات مرغداری

ماشین آلات مرغداری با اهداف مختلفی برای بهتر شدن غذای دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از دستگاه ها برای جلوگیری از کپک زدن مواد خوراکی مناسب هستند. کاربرد دستگاه ها با توجه به نوع علوفه مصرفی متفاوت است. برای صفر تا صد مرغداری وسایل و تجهیزات وجود دارد.

انواع ماشین آلات خوراک دام و طیور

خوراک دام و طیور بسته به نوع آن دستگاه های متفاوتی نیز دارد. مثلا برای تولید خوراک پلت، پودری و علوفه ای هر کدام ماشین آلات و تجهیزات متفاوتی نیاز دارند. در ادامه سه مدل دستگاه که برای تمام تولید کنندگان خوراک دام و طیور مناسب است را توضیح می دهیم.

دستگاه کشت علوفه

با کمک این دستگاه می توان علوفه تولید کرد. با این دستگاه بذر را کشت می دهند تا جوانه بزند. در نتیجه با کاشت یک کیلو بذر ما چندین کیلو علوفه خواهیم داشت.

دستگاه های علوفه خورد کن و آسیاب

در بین ماشین آلات خوراک دام، دستگاه هایی هستند که عمل خورد کردن علوفه های چیده شده را بر عهده دارند. علاوه بر آن دستگاه هایی برای خورد و پودر کردن دانه های سفت مانند ذرت، گندم، جو، سویا و … نیز وجود دارد که آسیاب نام دارد.

کولر خوراک دام

از این دستگاه برای خشک کردن مواد خوراکی دام و طیور استفاده می شود. با خشک کردن از کپک زدن و فاسد شدن مواد خوراکی جلوگیری می کنیم.

جمع بندی

در این مقاله خواندیم که ماشین آلات مرغداری انواع مختلفی دارد که هر کدام موارد مصرف متفاوتی دارند. بعضی از ماشین آلات و تجهیزات اگر خذف شوند قطعا مشکلات اقتصادی و ضررهای زیادی به پرورش دهنده وارد می کنند. باید در خرید دقت کنید و از شرکت معتبری تجهیزات را خریداری کنید. می توانید برای اطلاع از قیمتها و خرید انواع ماشین آلات و تجهیزات دام و طیور با مشاوران حرفه ای ما در تماس باشید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *