ماشین آلات آبزی پروری و تجهیزات وابسته به آن

ماشین آلات آبزی پروری

در ابتدا خوب است با تاریخچه شروع پرورش ماهی و استفاده از ماشین آلات آبزی پروری آشنا شویم.

از زمان های طولانی است که تولید کنندگان شروع به پرورش ماهی در استخر کرده اند. اما زمان کوتاهی از تولید مصنوعی ماهی می گذرد.

اولین بار فردی آلمانی در دهه 90 میلادی شروع به تولید مصنوعی ماهی از طریق لقاح مصنوعی کرد.

بعدها با استفاده از ماشین آلات آبزی پروری پرورش ماهی به کاری آسانتر و پر درآمدتر تبدیل شد.

در ایران لقاح مصنوعی در دهه 30 وارد بخش پرورش ماهی شد.

همچنین با وارد شدن ماشین آلات آبزی پروری و بعدتر تولید کردن ماشین آلات تولید خوراک آبزیان این کسب و کار مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

با توجه به رشد جمعیت و نیاز انسان ها به پروتئین ماهی، پروش آبزیان رونق بیشتری گرفت. در این بین برای آسانتر شدن پرورش ماهی وسایل زیادی وارد بازار شد.

فواید استفاده از ماشین آلات آبزی پروری برای پرورش ماهی

اگر بخواهیم مقایسه ای با پرورش سایر حیوانات داشته باشیم با توجه به موارد زیر به بهتر بودن و سود بیشتر پرورش آبزیان از جمله ماهی قزل آلا پی می بریم.

رشد بهتر

تمام انرژی غذا برای ماهی صرف رشد کردن می شود. زیرا ماهی در مقایسه با مرغ و انواع دام ها علاوه بر آنکه رشد بیشتری دارد به دلیل ساختار بدنی که دارد اتلاف انرژی برای تحرک ندارد.

در این حالت تمام انرژی غذایی آن برای رشد صرف می شود و بازده بیشتری دارد.

برای غذا دادن می توانید با استفاده از ماشین آلات آبزی پروری، غذا را به ماهی ها برسانید تا از دقیق توزیع شدن غذا اطمینان داشته باشید.

همچنین برای راحتی تولید غذا از دستگاه پلت ساز برای تولید غذای ماهی می توانید استفاده کنید.

اشغال فضای کم

در مقایسه با مرغ و گوسفند، ماهی برای رشد کردن فضای کمتری می خواهد. همچنین ماشین آلات آبزی پروری که برای پرورش انتخاب می کنید هزینه کمتری نسبت به ماشین آلات پرورش دام و طیور دارد.

برای پرورش هر عدد مرغ به 50 سانتی نتر فضا احتیاج داریم. برای تولید ماهی 20 سانتی متر فضا لازم است.

همچنین علاوه بر فضای کم اشغال شده توسط ماهی، آب مورد نیازشان را می توان از دریاچه ها و آب بندهایی که برای کشاورزی مورد نیاز نیست تامین کرد.

تولید مثل بالای ماهی

در مقایسه با مرغ، تولید مثل ماهی بسیار راحتتر است. در هر دوره ماهی حدود 2000 تخم می ریزد. اما مرغ مادر تا 100 تخم می تواند تولید کند.

به صرفه بودن پرورش ماهی نسبت به مرغ و گوسفند

ضریب تبدیل ماهی خیلی بالاتر از سایر حیوانات از جمله مرغ است. برای ماهی یک به سه است و برای مرغ سه به شش است. با انتخاب پلت های خوراک ماهی می توانید بازده را بیشتر کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با انواع تجهیزات و ماشین آلات پرورش ماهی می توانید با ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله با مزایای پرورش ماهی و استفاده از ماشین آلات آبزی پروری برای راحت تر شدن پرورش ماهی آشنا شدیم. می دانید که پرورش ماهی نسبت به پرورش سایر حیوانات دردسر کمتر، هزینه کمتر و سود بیشتری دارد.

می توانید برای شروع پرورش ماهی و خرید ماشین آلات آبزی پروری با مشاوران ما در تماس باشید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *