کارخانه تولید کنسانتره دامی

کارخانه تولید کنسانتره دامی

با توجه به میزان تقاضای زیادی که دامداران و دامپروران برای خرید کنسانتره دارند، تعداد بسیار زیادی کارخانه تولید کنسانتره دامی ایجاد شده و فعالیت می‌کنند. کنسانتره دامی به دلیل خواص فراوانی که برای دام ها دارد، مورد توجه قرار گرفته است. این نوع خوراک دارای انواع متفاوتی می باشد که در هر نوع در حجم بسیار زیاد تولید می شوند تا بتوانند نیازها را برطرف کنند. در این مقاله در مورد کارخانه تولید کنسانتره دامی، خوراک کنسانتره، دستگاه تولید کنسانتره و هزینه کارخانه تولید خوراک دام صحبت خواهیم کرد. خواهشمندیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

خوراک کنسانتره چیست؟

خوراکی که معمولا دامداران برای دام های خود تهیه می کنند، نمی تواند تمام نیازهای دام را برطرف کرده و مواد مغذی مورد نیازش را به بدن دام برساند. به همین دلیل از خوراک کنسانتره استفاده می شود که تا مواد مغذی مورد نیاز دام تامین شده و به سود آوری مطلوب از آن دام رسید. خوراک کنسانتره انواع مختلفی دارد که تفاوت آن‌ها در ترکیباتشان می باشد. بیشترین موادی که در تولید خوراک کنسانتره به کار می روند، عبارتند از: جو، سبوس، ذرت، جوش شیرین، سویا، کلزا، کربنات کلسیم، پنبه دانه، نمک و مکمل های لازم.
در کارخانه تولید کنسانتره دامی با توجه به درصد هر یک از این مواد در خوراک کنسانتره، آن را درجه بندی و قیمت گذاری می کنند. این تفاوت درصد برای رده های سنی مختلف دام ها است که زیر نظر کارشناس مشخص می شود.

آشنایی با دستگاه تولید کنسانتره دامی

برای تولید هر نوع خوراکی برای دام و طیور در باید ابتدا تمام مواد تشکیل دهندۀ آن خوراک آسیاب شده و به اندازه های کوچک تر خرد شده یا پودر شوند. سپس این مواد به نسبت مشخص در دستگاه میکسر ریخته می شوند تا به طور کامل و همگن با هم مخلوط شوند. پس از این مرحله نوبت به دستگاه تولید کنسانتره دامی می رسد. مواد پس از اینکه با هم مخلوط شوند وارد دستگاه کاندیشنر می شوند که در این دستگاه فشار بخار زیادی به مواد وارد می شود که باعث می شود دما و رطوبت آن ها افزایش یابد و مواد پخته شوند.

در این مرحله مواد به شکل خمیری در می آیند که به وسیلۀ فشار مکانیکی که به آن ها وارد می شود، به سمت انتهای دستگاه هدایت شده و از صفحه ای به نام دای که دارای روزنه هایی می باشد، عبور می کنند و شکل آن روزنه ها را به خود می گیرند. به این صورت خوراک کنسانتره تولید می شود.
در کارخانه تولید کنسانتره دامی تعداد زیادی از این دستگاه ها وجود دارند که فعالیت کرده و خوراک کنسانتره تولید می کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازها باشند.

هزینه کارخانه خوراک دام

اگر قصد تاسیس یک کارخانه خوراک دام را  دارید ابتدا باید هزینه آن را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن توان و بودجه سپس برای تاسیس آن اقدام کنید. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم هزینه کارخانه خوراک دام بستگی به دستگاه های متفاوتی دارد که در این کارخانه مورد استفاده قرار گرفته اند. در واقع ظرفیت، توان و سرعت این دستگاه ها متفاوت است و باعث می شود قیمت آن ها نیز متفاوت شود. به عنوان مثال هزینه کارخانه تولید کنسانتره دامی تا حدود زیادی به دستگاه کنسانتره ساز آن بستگی دارد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد کنسانتره دامی، کارخانه تولید کنسانتره دامی و دیگر عواملی که به آن وابسته هستند، توضیحاتی ارائه دادیم که امید می رود مفید واقع شده باشد و شما را برای رسیدن به هدفتان کمک کرده باشد.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *