درامد کارخانه خوراک دام و طیور

درامد کارخانه خوراک دام و طیور

امروزه در کشور ما و با توجه به اینکه جمعیت افزایش یافته است، تعداد دامداری ها و دامپروری ها نیز افزایش یافته است. این افزایش نیازمند افزایش تولید خوراک دام و طیور می‌باشد تا بتوان نیازها را برطرف کرد. از این رو تعداد زیادی در صدد این برآمده‌اند که یک کارخانه تولید خوراک دام و طیور تاسیس کنند تا بتوانند علاوه بر کسب درآمد از گوشه‌ای از نیازها را برطرف کنند. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که قبل از تاسیس کارخانه باید مورد بررسی قرار داد، درآمد کارخانه خوراک دام و طیور است. این مورد بسیار مهم است و باید حتما به آن توجه شود زیرا در غیر اینصورت موفقیت در کار حاصل نخواهد شد.
حال در این مقاله سعی کرده ایم تا به طور کلی در مورد درآمد کارخانه خوراک دام و طیور توضیحاتی ارائه دهیم. همراه ما باشید.

خوراک دام و طیور

امروز دیگر برای دام و طیور به روش های قدیمی و سنتی خوراک تهیه نمی کنند. روش های جدیدی برای تولید خوراک به وجود آمده است که هر کدام مزیت هایی دارند. هر کدام از این روش ها نیز نیازمند دستگاه خاصی می‌باشند که درآمد کارخانه خوراک دام و طیور نیز تا حدودی به این دستگاه ها بستگی دارد. مهم‌ترین دستگاه در تولید خوراک دام دستگاه پلت زن است که مواد اولیه را گرفته و بعد از انجام فرایندهایی تبدیل به پلت می‌کند. در ادامه روند کار این دستگاه را بیشتر توضیح می‌دهیم.

دستگاه پلت زن

موادی که آسیاب و مخلوط شده اند، وارد دستگاه پلت زن می‌شوند. در ابتدا فشار و دمای زیادی به مواد داده می‌شود که میکروب های آن‌ها به طور کامل از بین می‌رود. سپس املاح، چربی ها و دیگر عناصر مورد نیاز برای دام و طیور به این مواد اضافه شده و مواد در این مرحله حالت خمیری می گیرند. سپس فشار مکانیکی به آن ها وارد شده که به سمت انتهای دستگاه هدایت شده و از روزنه های دای آن عبور می کنند و شکل آن ها را به خود می‌گیرند.

قیمت کارخانه خوراک دام و طیور

همانطور که گفته شد دستگاه هایی که در خط تولید در کارخانه دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرند، در قیمت و درآمد کارخانه خوراک دام و طیور تاثیر دارند. برای تخمین قیمت این کارخانه باید قیمت دستگاه‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. هر چه دستگاه ها بزرگ و بهتر باشند، قیمت آن ها بیشتر بوده و همچنین درآمد حاصل از کار آن ها نیز بیشتر می شود.

شرایط احداث کارخانه خوراک دام و طیور

احداث یک کارخانه تولید خوراک برای دام و طیور شرایط و مراحل خاص خود را دارد که باید حتما طی شود. اما هر فردی که تصمیم به چنین کاری می گیرد، عاقلانه است که ابتدا برخی شرایط دیگر را مورد بررسی قرار دهد و در صورت بالا بودن احتمال موفقیت، اقدام کند. یکی از این مواردی که حتما باید به آن توجه شود، درآمد کارخانه خوراک دام و طیور است که اگر طبق بررسی های انجام شده این درآمد معقول به نظر برسد، باید برای کارهای دیگر اقدام کرد.

جمع بندی

درآمد کارخانه خوراک دام و طیور از مسائل مهم در این شغل می باشد و حتما باید به میزانی باشد که کارگران، دستگاه ها و تمام موارد دیگر را کفایت کند. در این مقاله در این مورد صحبت کردیم که امیدوارم با مطالعۀ آن به پاسخ سوال های خود برسید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *