خرید آسیاب میکسر مرغداری و دامداری

خرید آسیاب میکسر مرغداری

در این مقاله به موضوع خرید اسیاب میکسر مرغداری و عوامل موثر بر آن می پردازیم. اصلی ترین چالش در عرصه صنعت مرغداری، خوراک دهی آنها می باشد. تهیه خوراکی با کیفیت و فرموله شده و از طرفی مقرون به صرفه، نیازمند بکارگیری تجهیزات مخصوص به آن می باشد.

خط تولید خوراک پلت شده

خط تولید خوراک های پلت شده ، کنسانتره ای فرموله شده را با چیدمان غذایی مناسب و با صرف کمترین هزینه ها در اختیار مرغداران می گذارد. همین موضوع سبب شده تا اغلب مرغداری ها این روش را جایگزین خوراک دهی سنتی کنند. راه اندازی خط تولید خوراک پلت مرغ نیازمند تجهیزات مختلفی می باشد که خرید آسیاب میکسر مرغداری از جمله آنهاست.

دستگاه آسیاب و نقش آن در تولید خوراک

بررسی های علمی حاکی از آن است که طول دستگاه گوارش طیور کوتاه تر از دام ها است ولی سیستم گوارش پیچیده تری دارند. میزان جذب مواد مغذی و هضم آن برای طیور به چگونگی ساخت خوراک بسیار وابسته است. برای افزایش ارزش غذایی دانه های زبر و خشن نیاز به آسیاب شدن و کاهش اندازه آنها می باشد. در نتیجه خرید اسیاب میکسر مرغداری امری ضروری در این زمینه است. میزان آسیاب کردن مواد بسیار مهم است، چرا که آسیاب کردن بیشتر از حد مورد نیاز منجر به اتلاف انرژی و افزایش استهلاک دستگاه می شود.

از سوی دیگر کمتر آسیاب شدن مواد منجر به ایجاد اختلالات گوارشی برای مرغ ها می شود. آسیاب ها در دو نوع چکشی و غلطکی طراحی و عرضه می گردند. آسیاب های غلطکی به طور کلی کارایی گسترده تری نسبت به آسیاب های چکشی دارند. آسیاب های غلطکی می توانند مواد را پهن و ورقه ای نیز بکنند. آسیاب های چکشی قیمت پایین تری دارند. به علاوه سیستم ساده تری نسبت به آسیاب غلطکی دارند، همین مورد باعث می شود تا هزینه های سرویس کردن دستگاه کمتر از آسیاب های غلطکی باشد.

دستگاه میکسر

پس از فرایند آسیاب کردن مواد، باید به کمک دستگاه میکسر مواد غذایی را بر حسب جیره فرمول بندی شده با یکدیگر مخلوط کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های خوراک های فراوری شده این است که تمامی مواد غذایی مورد نیاز حیوان را به اندازه ای که نیاز دارد، در اختیار او قرار می دهد. این مهم به کمک دستگاه میکسر صورت می پذیرد. قیمت اسیاب میکسر کوچک و آسیاب میکسر های صنعتی به نوع دستگاه آسیاب و میکسر بستگی دارد. میکسرهای مرغداری بیشتر در سه نوع میکسر های افقی و عمودی به بازار عرضه می شوند. میکسر های افقی نیز در دو نوع میکسر افقی ریبونی و میکسر افقی پدالی طراحی شده اند.

جمع بندی

یکی از موارد مهم درخرید اسیاب میکسر مرغداری توجه به نوع آسیاب و میکسر می باشد. ظرفیت تولید دستگاه بسته به تعداد مرغ ها و میزان غذای مورد نیاز آنها تعیین می شود اما تعیین نوع دستگاه پروسه پیچیده تری است. در این زمینه می توانید سوالات خود را مطرح کنید و از مشاورین ما راهنمایی های لازم را بگیرید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *