قیمت آسیاب میکسر دست دوم

قیمت آسیاب میکسر دست دوم

با پیشرفت تکنولوژی لوازم جدیدی به لوازم و دستگاه‌های دامداری اضافه شدند. دستگاه‌هایی که می‌توانند کارهای دامدار را کمتر و سود آن شخص را بیشتر کنند. از جمله این دستگاه‌ها آسیاب میکسر است. آسیاب میکسر دستگاهی برای مصرف بهتر خوراک برای دام است؛‌ در ادامه بیشتر به این مورد می‌پردازیم. امروزه بعضی از دامداران به دنبال آسیاب میکسرهای دست دوم هستند. در این مقاله قصد داریم قیمت آسیاب میکسر دست دوم را بررسی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

آسیاب میکسر چیست؟

شاید بتوان از نام این دستگاه وظیفه آن را حدس زد. آسیاب کردن به معنا خرد کردن و پودر کردن است. میکس کردن هم به معنای یکی کردن و مخلوط کردن دو یا چند چیز است. در نتیجه وظیفه آسیاب میکسر خرد کردن و مخلوط کردن خوراک دامی است. در واقع شما انواع خوراک‌های مورد نیاز دام که بر اساس پارامترهایی متغیر است را درون دستگاه می‌ریزید و پس از مدتی دستگاه با انجام فعل و انفعالاتی خوراک میکس شده را تحویلتان می‌دهد. این خوراک حاوی تمام مواردی است که در ابتدا وارد دستگاه کردید. این کار فواید بسیاری دارد و می‌تواند تأثیر مثبتی روی روند رشد دام بگذارد. قیمت آسیاب میکسر دست دوم به نوع میکس کردن و میکسر مربوط است،‌

چرا باید خوراک دام خود را میکسر کنیم؟

مزایای میکس کردن خوراک دامی بسیار است و در این بخش تنها به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از آسیاب میکسر، تاثیرگذاری آن به صورت گروهی است. در واقع در یک گله حیوانات معمولاً خوراک به صورت غیر مساوی تقسیم می‌شود، این مورد در اثر اندازه‌های متفاوت خوراک و دانه‌هاست. همچنین تنومند بودن دام نیز تاثیراتی دارد؛ اما با استفاده از آسیاب میکسر این خوراک مخلوط می‌َشوند و احتمال این اتفاق کمتر می‌شود.

در صورتی که به دنبال قیمت آسیاب میکسر دست دوم هستید و قصد خرید آن را دارید باید بدانید که آسیاب میکسرها می‌توانند خوراک آسیاب‌شده به شما بدهند اما در صورتی کیفیت آن بالا خواهد بود که کیفیت دستگاه و مواد اولیه بالا باشد. در غیر اینصورت نباید انتظار داشت که آسیاب میکسر بتواند کیفیت مطلوبی به شما ارائه دهد.

آسیاب میکسر دست دوم

بسیاری از دامداران به آسیاب میکسر نیاز داشتند و آن را خریداری کردند. این افراد پس از استفاده و تأمین خوراک دام‌های خود به دلایل مختلفی مانند تغییر شکل، نیاز مالی و… که منجر به نیاز نداشتن آن دستگاه می‌شود، آن دستگاه را به فروش می‌رسانند. مسلماً این دستگاه به عنوان دستگاه دست دوم تلقی می‌شود. این دامداران تصمیم به فروش آسیاب میکسر خود به عنوان یک دستگاه دست دوم می‌کنند در این بین دامداران زیادی هستند که توانایی مالی و یا نیازی به خرید یک دستگاه نو ندارند. در نتیجه شخص اول دستگاه خود را به فروش می‌رساند و نفر دوم دستگاه مورد نیازش را بدست می‌آورد و یک معامله دو سر سود به عمل می‌آید.

در این بازار دستگاه‌های مختلفی به این صورت فروخته می‌شوند. برای مثال آسیاب دست دوم، پلت ساز دست دوم، فن‌های دامداری و… به خرید و فروش گذاشته می‌شوند. در این میان بسترهای زیادی برای خرید و فروش این دستگاه‌ها هست. برای مثال می‌توان به سایت‌هایی برای فروش لوازم دست دوم اشاره کرد و یا وب سایت‌هایی که به طور تخصصی در زمینه فروش دستگاه‌های دامداری دست دوم فعالیت می‌کنند. با اینحال باز هم بسترهای بهتری می‌تواند به وجود بیاید.

قیمت آسیاب و میکسر کارکرده

واضح است که قیمت آسیاب میکسر دست دوم کمتر و وابسته به دستگاه نو آن است. هر چه قیمت دستگاه نو گران‌تر باشد دستگاه دست دوم ارزش بیشتر می‌َشود. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که این قیمت به قیمت دستگاه نو مربوط است. به علت نوسان بازار و تحریم‌های مختلف قیمت‌های بازار ثابت نیستند. در نتیجه نمی‌توان قیمتی برای این دستگاه‌ها ارائه کرد.

اگر شما هم یک دامدار هستید و به لوازمی مانند آسیاب میکسر دست دوم،‌ میکسر گاوداری دست دوم و یا هر چیز دیگر شبیه این موارد نیاز دارید،‌ باید به دنبال روش‌های خرید آن باشید. از جمله روش‌های خرید آن استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند دیوار و شیپور استفاده کنید. یا اینکه می‌توانید از سایت‌های اینترنتی که این خدمات را به شما عرضه می‌کنند استفاده کنید. البته در هنگام خرید باید دقت کافی را داشته باشید تا جنس محصول شما با کیفیت و هزینه آن مناسب باشد. قیمت آسیاب میکسر دست دوم به نوع، شرکت ساخت و از همه مهم‌تر کیفیت آن است.

جمع بندی

فرض کنیم دو دستگاه آسیاب میکسر از یک شرکت سازنده و سری ساخت یکسان داریم؛ اما یک دستگاه مدت زمان بیشتری فعالیت کرده و در نتیجه فرسودگی بیشتری دارد. این عامل روی کیفیت و عمر مفید دستگاه تأثیر گذار است؛ بنابراین قیمت دستگاه تغییر می‌کند. واضح است که قیمت آسیاب میکسر دست دوم با نوع دام شما هم ارتباط دارد. فعالیت آسیاب میکسر مرغداری با آسیاب میکسر گاوداری یکسان نیست و در نتیجه ارزش نسخ دست دوم آنه‌ها برابر نیست. از این رو اگر قصد دارید دستگاه آسیاب میکسر دست دومی را خریداری کنید و آن را برای دام خود استفاده کنید باید دقت داشته باشید که این دستگاه در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کرده است و چه اندازه کار کرده است.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *