انواع قیمت آسیاب میکسر مرغداری

قیمت آسیاب میکسر مرغداری

برای آنکه درباره قیمت آسیاب میکسر مرغداری بدانیم ابتدا به فرایند آسیاب کردن و میکس کردن می پردازیم. امروزه غذای مرغ و انواع طیور با ماشین آلات صنعتی تولید می شود. ماشین آلات خط تولید پلت شامل دستگاه های آسیاب، میکسر و پرس پلت می باشند.

دستگاه آسیاب چیست؟

از دستگاه آسیاب برای پودر کردن انواع دانه های سویا، ذرت، پودر استخوان و سایر غلات در مرغداری ها استفاده می شود. آسیاب ها دارای انواع و ظرفیت های مختلفی هستند. برای واحد های کوچک آسیاب های با تناژ پایین استفاده می شوند. قیمت آسیاب میکسر کوچک به نسبت سایر دستگاه ها مناسب تر است. همچنین آسیاب میکسر کوچک فضای کمتری را نیز اشغال می کند.

انواع آسیاب

آسیاب میکسرهایی در بازار وجود دارند که چندین مدل مختلف دارند. این آسیاب ها می توانند برای تولید دان جوجه های کوچک، متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. در حقیقت با داشتن یک آسیاب می توانید برای سه گروه جوجه دان تولید کنید. پیشنهاد می کنیم قیمت آسیاب میکسر مرغداری در بازار را استعلام کنید. با اطلاع از انواع مدل ها و قیمتهای آنها می توانید بهتر تصمیم بگیرید.

میکسر مرغداری

به مرحله بعد از آسیاب کردن دانه ها و مخلوط کردن آن با جیره غذایی طیور، میکس کردن می گویند. دستگاه میکسر مرغداری برای تهیه محصولات غذایی جوجه، غاز، اردک و سایر پرندگان به کار گرفته می شود. به عبارتی دیگر پس از آسیاب کردن جهت ترکیب بهتر دان از میکسر استفاده می شود. در گذشته خوراک مرغ را دانه ها، زباله های باغی و خانگی تشکیل می داده اند. اما امروزه با پیشرفت صنایع و ماشین آلات، مرغداران نیاز بیشتری به مواد غذایی مختص طیور دارند. به همین دلیل مرغداران و دامداران شروع به استفاده از ماشین آلات خوراک دام و طیورکرده اند.

عملکرد دستگاه میکسر

اگر دانه های غلات مانند: سویا، ذرت، گندم و پودر استخوان را بعد از آسیاب در دستگاه میکسر بریزید. علاوه بر میکس کردن باعث آسیاب مجدد نیز خواهد شد. در این صورت کنستانتره یکنواختی از دان طیور و پرندگان خواهید داشت. دستگاه میکسر دان مرغ موجود در شرکت ما با توجه به کیفیتی بالای آن، ترکیبی یکسان و کنستانتره کامل به دست می دهد.

از دستگاه آسیاب برای پودر کردن انواع دانه های سویا، ذرت، پودر استخوان و سایر غلات در مرغداری ها استفاده می شود. آسیاب ها دارای انواع و ظرفیت های مختلفی هستند. برای واحد های کوچک آسیاب های با تناژ پایین استفاده می شوند. قیمت آسیاب میکسر کوچک به نسبت سایر دستگاه ها مناسب تر است. همچنین آسیاب میکسر کوچک فضای کمتری را نیز اشغال می کند.

برای اطلاع از قیمت آسیاب میکسر مرغداری بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید. با توجه به نیاز شما بهترین پیشنهاد ارائه می شود.

روش استفاده از آسیاب میکسر مرغداری

آسیاب میکسر یکی از مهمترین وسایل در مرغداری ها می باشد. تمام اجزا و موادی که قرار است به دستگاه اضافه شود باید به ترتیب و به نوبت در آن ریخته شوند.

در ابتدا باید دانه های غلات در آسیاب میکسر منتقل شوند. معمولا موادی که از قبل کمی با هم مخلوط شده باشند، بهتر در داخل میکسر ترکیب می شوند. بهتر است مواد کم مصرف نیز از قبل با هم مخلوط شده باشند.

زیاد پر کردن دستگاه آسیاب میکسر یا بر عکس آن کمتر از حد پر کردن دستگاه ارتباط مستقیمی با کیفیت غذای میکس شده دارد. یکی از بهترین روش ها برای بدست آوردن بالاترین کیفیت غذای میکس شده استفاده از آزمون و خطا است. تفاوت نوع میکس در دستگاه به نوع طراحی و سرعت چرخش پدال ها و همچنین قیمت آسیاب میکسر مرغداری بستگی دارد.

زمان لازم برای میکس کردن خوراک مرغداری ها

اگر دستگاهی با استاندارد عالی انتخاب کنید بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه به نتیجه مطلوب خواهید رسید. اما اگر دستگاه میکسر فرسوده باشد زمان افرایش پیدا کرده و عمل میکس کردن در حد قابل قبولی نخواهد بود.

علت تفاوت قیمت در دستگاه های آسیاب و میکسر

قیمت آسیاب میکسر مرغداری با توجه به جنس قطعات استفاده شده در آن متفاوت است. موتورها به کار رفته در دستگاه و همچنین استانداردهای ایران و اروپا قیمت ها را تعیین می کنند. میکسرهای شرکتهای معتبر دارای بالاترین کیفیت و کارایی هستند. در آنها از مرغوب ترین بلبرینگ ها و یاطاقان ها و موتورها استفاده شده است.

مکان مناسب مرغداری

باید مرغداری ها در مکان های خشک و بدون رطوبت قرار داشته باشند. رطوبت باعث افزایش قارچ ها و باکتری های محیط می شوند. اگر غذای مرغداری ها در جای مرطوب باشند و آلوده به قارچ و باکتری شوند به سادگی مرغ بیمار شده و تلفات مرغ ها در مرغداری را شاهد خواهیم بود.

مرغداران می توانند غذای طیور خود را مستقیما آماده کنند تا از سلامت آنها مطمئن تر باشند. برای این منظور بهتر است از قیمت میکسر افقی مرغداری مطلع شوید تا در تولید غذای سالم طیور تصمیم بهتری بگیرید.

افزودنی های خوراک طیور

در تغذیه امروزی طیور مکمل های زیادی به غذای طیور اضافه می شود. مکمل های معدنی، ویتامین ها و پروتئینی هایی مانند سویا از جمله این افزودنی ها هستند.

استفاده از دستگاه میکسر و آسیاب در مرغداری ها باعث افزایش سرعت و بازده بیشتر در مرغداری می شود. اگر غذای طیور با کیفیت باشد در نهایت بازده سریع تر و عملکرد بهتری خواهیم داشت. در غذای روزانه طیور بهتر است چربی، کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی وجود داشته باشد.

وجود سبزیجات باعث تامین اسیدهای چرب می شود. چربی معمولا منبع انرژی بوده و عمل سنتز در مرغ را افزایش می دهد. پروتئین نیز نقش ساخت ماهیچه ها و غضروف ها را دارد. پروتئین بیشتر از دانه کلزا، سویا و ذرت تامین می شود. اما مواد معدنی را باید به دان اضافه کرد زیرا مقدار موجود در دانه برای رشد جوجه کافی نیست.

ماشین آلات خوراک دام دارای انواع مختلفی هستند. قیمت آسیاب میکسر مرغداری نیز دارای تنوع زیادی است که برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله به اهمیت جیره غذایی طیور و عوامل موثر بر قیمت آسیاب میکسر مرغداری پرداختیم. یکی از مهمترین موارد در کیفیت دان، دستگاه های تولید دان طیور هستند. با توجه به تفاوت های که در تمام بازار دیده می شود پیشنهاد می کنیم مرغوبترین کالا را خریداری نمایید. میکسرها و آسیاب هایی که از ورق ها و آلیاژهای مقاوم و دارای موتور قوی از بهترین انواع مدلها هستند. همچنین به ضد زنگ بودن این دستگاه ها نیز دقت زیادی داشته باشید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *