ماشین آلات تولید خوراک دام طیور و آبزیان

ماشین الات تولید خوراک دام

در این مقاله می خواهیم ماشین آلات تولید خوراک دام را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که مطلع اید، گروه پروتئین ها و لبنیات بخش عمده ای از برنامه غذایی خانواده ها را تشکیل می دهد. به علاوه پروتئین ها و لبنیات از مهم ترین بخش های هرم غذایی می باشد. این موضوع نشان دهنده جایگاه صنعت پرورش دام در کشور می باشد. در عرصه پرورش دام، مهم ترین و پرهزینه ترین بخش مربوط به تامین خوراک دام ها می باشد.

معرفی ماشین آلات تولید خوراک دام

خط تولید پلت در کارخانه ها بسته به فراورده نهایی متغیر می‌ باشد. به طور کلی انواع پلت را می توان دو نوع پلت حاصل از خط تولید پرس پلت و اکسترودر دانست. در کشور ما بیشتر مراکز تولید خوراک دام از خط تولید پرس پلت استفاده می کنند، چرا که هزینه راه اندازی آن بسیار کمتر می باشد. البته توجه داشته باشید که یکی از مشخصه های مهم خوراک های فراوری شده، ضریب تبدیل آنهاست و ضریب تبدیل پلت های اکسترودر حداقل سه برابر این نوع پلت ها است.

خط تولید پلت

در این روش پس از دریافت مواد اولیه خام، مواد بوجاری شده و با استفاده از دستگاه های مخصوصی گرد و غبار و ناخالصی های مواد اویه جداسازی می شود. در گام بعد علوفه ها به کمک انتقال دهنده ها به ورودی دستگاه آسیاب منتقل می شود. دستگاه آسیاب از اساسی ترین ماشین آلات تولید خوراک دام می باشد. معمولا در خط تولید پرس پلت از دو نوع آسیاب چکشی و غلطکی استفاده می شود. پس از اینکه مواد اولیه مانند علوفه ها که نیازمند خرد شدن می باشند، اماده شدند باید با سایر مواد خوراکی میکس شوند.

برای این منظور مواد آسیاب شده را به همراه مواد خوراکی دیگر که در جیره نویسی خوراک تعیین شده است را وارد مخزن میکسر میکنند. توجه داشته باشید که ظرفیت تولید ماشین الات تولید خوراک دام باید متناسب با هم باشند. دستگاه میکسر انواع گوناگونی دارد که برای این خط تولید اغلب از دو نوع میکسر عمودی و افقی استفاده می شود. دستگاه میکسر نیز همانند دستگاه آسیاب در مجموعه ی دستگاه تولید خوراک گاو و انواع دام می باشد. پس از اماده شدن مخلوطی از مواد خوراکی که چیدمان کاملی از مواد مغذی موردنیاز حیوان می باشد می بایست ان را به پلت تبدیل کرد.

دمای 80 درجه

برای این منظور ابتدا مواد را وارد کاندیشینر میکنند. کاندیشینر مخزنی است استوانه ای شکل که شرایط  دمایی ۸۰ درجه و رطوبت ۱۱ درصد را ایجاد می کند. بدین ترتیب مواد کمی پخته شده و اماده تبدیل به پلت می شوند. دستگاه مهم ماشین الات تولید خوراک دام محسوب می شود. پس از وارد شدن مواد به واحد متراکم کننده، با وارد امدن فشار های مکانیکی و عبور خوراک از دای ها، پلت حاصل می شود. واحد متراکم کننده شامل دای و رولرها می شود و کیفیت این بخش بسیار تاثیر گذار بر کیفیت پلت می باشد.

جمع بندی

برای آشنایی بیشتر با ماشین آلات تولید خوراک دام طیور و آبزیان می توانید از دیگر مقالات سایت بهره ببرید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان متخصصان این شرکت می توانید با ما تماس بگیرید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *