شرایط احداث کارخانه خوراک دام

در بازار امروزه همه افراد به دنبال احداث و راه اندازی یک پروژه‌ی سودآور هستند که نیاز و تقاضای آن همیشگی باشد. یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های افراد احداث و راه اندازی کارخانه‌ی تولید خوراک دام است.

اما سوالی که در این میان پیش می‌آید این است که شرایط احداث کارخانه خوراک دام چیست؟

قطعا می‌دانید که برای شروع هر کار، پروژه و یا فعالیتی باید به یکسری مسائل کلی و اصلی آگاه باشیم. مطالعه و تحقیق قبل از هر کاری سبب می‌شود بتوانیم در بهترین شرایط به بهترین اهداف دست یابیم.

با ما همراه باشید تا به شرایط احداث کارخانه دام و دیگر مسائل لازم جهت تضمین موفقیت  در این حوزه بپردازیم.

اهمیت احداث کارخانه خوراک دام

همین اول باید بدانید که تولید دام یکی از کارخانه‌های اساسی و به عبارت دیگر از بازوهای اصلی اقتصادی می‌باشد. زیرا در بخش پرورش دام مهم‌ترین موضوع تهیه خوراک دام می‌باشد. اما همانطور که می‌دانید قبل از راه اندازی این کارخانه باید به دنبال پر رنگ‌ترین مسئله یعنی شرایط احداث کارخانه باشید.

برای مثال یک کارخانه قبل از احداث باید به تجهیزات مورد نیاز از قبیل ماشین آلات مورد نیاز، مواد اولیه و نیرو کار توجه داشته باشد. در این میان توجه به عوامل دیگری نظیر تخمین هزینه‌های احتمالی، مکان و هوای مناسب و دیگر شرایط احداث کارخانه خوراک دام بسیار اهمیت دارد.

مجوز احداث کارخانه خوراک دام

یکی از موارد اصلی شرایط احداث کارخانه ، اخذ مجوز از اداره کل دامپزشکی استان است. چنانچه قصد راه اندازی کارخانه خوراک دام را دارید باید به واحد استانی در استان خود مراجعه فرمایید.

در این میان برای صادر شدن این مجوز باید برخی نکات توجه شود و مدارکی از جمله اظهارنامه و اساسنامه کارخانه توسط سهامداران، کارت ملی سهامداران، امضا و ارائه برگه صورتجلسه و…  را برای ثبت کارخانه همراه داشته باشید.

همانطور که گفته شد داشتن مجوز و ثبت کارخانه یکی از شرایط احداث کارخانه دام است. بهتر آن است که برای داشتن مدارک مورد نیاز و طی نمودن مراحل اخذ مجوز با فردی کارشناس و خبره مشاوره کنید.

شرایط راه اندازی کارخانه خوراک دام و طیور

در این قسمت قصد داریم برای اطلاع بیشتر شما به شرایط احداث کارخانه خوراک دام بپردازیم.

توجه به بهداشت و داشتن شرایط بهداشتی عمومی و مناسب تجهیزات و تاسیسات کارخانه مطابق با شرایط و مقررات ذکر شده، بطوری که مورد تایید کارشناسان بازدید اداره کل دامپزشکی

مطابق داشتن ویژگی‌های محصول به دست آمده با تمامی آزمایش‌های شیمیایی، میکروبی و فیزیکی صورت گرفته براساس قوانین و مقررات تعیین شده

تهیه نمونه برچسب و لیبل برابر با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور برای تمامی محصولات تولید شده

تهیه لیستی کامل و جامع از مواد اولیه مورد نظر

برای راه اندازی یک کارخانه دام موفق، توجه به شرایط راه اندازی خط تولید که در این مقاله گفته شد بسیار حائز اهمیت است. با رعایت و توجه به آن چه گفته شد موفقیت خود را در این پروژه تضمین خواهید کرد.

جمع بندی

چنانچه قصد تاسیس کارخانه خوراک دام را داشته باشید باید برخی شرایط را لحاظ کنید. در این مقاله به اهمیت نیاز راه اندازی این کارخانه در جامعه و شرایط احداث کارخانه خوراک دام پرداخته شد. امید داریم با خواندن این مطلب برای شما مفید واقع شده باشیم.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *