مراحل احداث کارخانه خوراک دام

با توسعه مداوم صنعت تولید مثل، تقاضا برای خوراک دام در حال افزایش است. راه اندازی یک شرکت تولید خوراک دام نه تنها می‌تواند نیازهای کشاورزان محلی را برآورده کند، بلکه مزایای اقتصادی خوبی نیز دارد.

بنابراین چگونه می‌توان کارخانه تولید خوراک دام راه اندازی کرد؟ مراحل احداث کارخانه خوراک دام چیست؟
راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام موضوع بسیار پیچیده ای است. اما این پیچیدگی مفهومی نسبی است. برای مشتریانی که راهنمای تولید کننده کارخانه آسیاب خوراک دام نیستند، باید بسیار پیچیده باشد.

اما اگر راهنمایی های ارائه دهنده ی خوبی از سوی کارخانه خوراک دام حرفه ای وجود داشته باشد، و تا زمانی که روال کار به ترتیب راهنمایی های آن پیش رود، می توان مراحل احداث کارخانه خوراک دام را ساده کرد.

مقیاس تولید کارخانه خوراک دام

مقیاس یک کارخانه تولید خوراک دام با توجه به تقاضای خوراک در منطقه عرضه تعیین می‌شود. تقاضای روزانه خوراک را به طور کلی می‌توان برای مرغ های تخمگذار 0.15 کیلوگرم در روز محاسبه کرد. مقیاس تولید کارخانه می‌تواند بر اساس تعداد کل دام و مقیاس طیور پرورش یافته در منطقه عرضه و سهم بازار موجود در آن تعیین شود.

فرایند ساخت خوراک دام را برای کارخانه خوراک دام انتخاب کنید

اولین  مرحله از مجموعه مراحل احداث کارخانه خوراک دام طرح ریزی فرمول تهیه خوراک دام است. مواد اولیه مختلفی وجود دارد که از آن برای تهیه خوراک دام استفاده می‌شود. این مواد به نسبت های مختلفی باهم ترکیب می‌شوند که توسط فرمول خوراک دام تعیین می شوند. تغذیه دام، نیازهای غذایی حیوان و ارزش غذایی خوراک فقط برخی از الزامات طراحی فرمول خوراک دام است. فرمول خوراک دام باید به گونه ای طراحی شود که انتخاب مواد اولیه با ارزش غذایی بالا و صرف هزینه ارزان( برای منافع اقتصادی) باشد. اینها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

طرح 1

در این بخش به توضیح طرح 1 در مراحل احداث کارخانه خوراک دام می‌پردازیم:

فرایند تولید خوراک دام در این طرح شامل مراحلی مانند از بین بردن ناخالصی ها و تمیز کردن مواد اولیه، خرد کردن، دسته بندی، مخلوط کردن ،گوله کردن و غربال کردن و خنک کردن است. مواد اولیه در اینجا با تنوع و کارایی خرد می‌شوند. بسته به نوع و سن حیوان می‌توانید سایزهای مختلف نیز انتخاب کنید. این فناوری شرکت تولید خوراک دام برای پردازش خوراک نشخوارکنندگان دام طیور با انواع مواد اولیه تولید خوراک دام بسیار مناسب است.

طرح 2

در این بخش به توضیح طرح 2 در مراحل احداث کارخانه خوراک دام می‌پردازیم:

مراحل این طرح شامل دسته بندی، الک کردن، خرد کردن، مخلوط کردن، گلوله کردن، غربال کردن و خنک سازی و بسته بندی است.

این طرح به صرفه‌جویی در فضای سیلو کمک شایانی می‌کند. دلیل این امر این است که در این طرح سطل زباله فقط برای دسته‌بندی استفاده نمی‌شود. همچنین از آن برای ذخیره سازی مواد اولیه استفاده می‌شود و باعث می‌شود محفظه خردکننده فقط به عنوان یک بافر عمل کند.

جمع بندی

در یک بازار رقابتی، می‌دانیم که تنها راه برای جلو ماندن، تهیه غذای ایمن و خوراک دام مناسب و بهداشتی است پس برای سود بیشتر از کیفیت محصول نباید کم شود. در این مقاله به ارائه نکاتی در خصوص مراحل احداث کارخانه خوراک دام پرداختیم. امید که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تجهیزات مورد نیاز برای احداث کارخانه خوراک دام می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *