خط تولید کود پلت (1 تا 30 تن)

خط تولید کود پلت

همه افرادی که در زمینه‌های باغداری و کشاورزی فعالیت می‌کنند، می‌دانند که انواع کودها را می‌توانند برای تغذیه و تقویت خاک استفاده کنند. از طرف دیگر، هیچکدام از کشاورزان نمی‌خواهند که مزارع خود را با کودهای مختلف شیمیایی تغذیه کنند، از همین رو به سمت کودهای ارگانیک و طبیعی رفته و آن‌ها را برای حاصل خیز کردن زمین‌های خود بکار می‌برند. در ادامۀ مطلب شما را بیشتر با خط تولید کود پلت و نحوۀ ساز و کار آن آشنا می‌کنیم، با ما همراه باشید.

خط تولید کود پلت

خط تولید این کودها اغلب از بخش‌های مهمی تشکیل شده است. این بخش‌ها عبارتند از: هایپر که برای ورود مواد استفاده می‌شود، میکسر، آهنربا، سرند، پرس و مخلوط کن، خشک کن، خنک کن، کولر، کیسه پرکن و نوار نقاله. از مهم‌ترین بخش‌های خط تولید پلت می‌توان به دستگاه پرس اشاره کرد، این دستگاه در خط تولید کود پلت نقش بسیار اساسی را ایفا می‌کند. استفاده از این دستگاه موجب کاهش میزان انرژی مصرفی می‌شود.

پرس‌های موجود در بازار به دو نوع تقسیم می‌شوند، دستۀ اول این دستگاه‌ها پرس‌هایی هستند که به عنوان صفحه‌های تخت آن‌ها را می‌شناسند و دستۀ دوم به صفحه استوانه‌ای مشهور هستند.
پرس با صفحه تخت مواد را بین دای و رولر قرار داده و به صورت عمودی از دستگاه خارج می‌کند، دای به صفحه سوراخ دار در دستگاه پرس پلت گفته می‌شود. پرس دای استوانه‌ای نیز مواد را میان دای و رولر قرار داده و همراه با چرخیدن رولر، مواد را از بین سوراخ‌های موجود در بدنه دای عبور می‌دهد.

روش کار دستگاه در خط تولید کود پلت

در این خط تولید، از ماشین آلات مدرن و مجهزی برای تولید کود پلت استفاده می‌شود، همین ماشین آلات و تجهیزات نیز تعیین کنندۀ قیمت خط تولید کود پلت مرغی است. در این کارخانه خط تولید ابتدا مواد را وارد دستگاه می‌کنند و با اضافه کردن مواد مغذی و افزودنی‌های دیگر، مواد را با هم میکس کرده و با سیستم‌های مجهز خنک کننده و خشک کننده رطوبت آن را گرفته و در نهایت یک پلت خشک و بدون رطوبت با بسته بندی‌های مخصوص بیرون می‌دهد.

از این محصول می‌توان در فصل‌های سرد سال در مناطق شمال کشور که مرطوب هستند استفاده نمود. این پلت‌ها برای جلوگیری از فرسایش خاک بسیار مفید بوده  و نقش بسیار اساسی در اصلاح کردن صنعت کشاورزی دارد بدین صورت که خاک را اصلاح نموده و به گیاهان قدرت رشد بیشتری می‌دهد. از دیگر فواید این کود پلت مقرون به صرفه بودن آن‌هاست. به دلیل در دسترس بودن منابع تهیه این کود، از آن‌ها در حجم‌های بسیار بالا تولید شده و مسلماً دارای قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به کودهای شیمیایی خواهند بود.

جمع بندی

در این مطلب در خصوص خط تولید کود پلت صحبت کردیم. با خواندن این مطلب دریافتید که کودهای پلت چه فوایدی دارند و از آنجا در چه بخش‌هایی استفاده می‌شود، همچنین دستگاه موجود در کارخانه خط تولید این محصول آشنا شدید و روش تهیه کود پلت را مطالعه نمودید. کودهای پلت در دنیای امروزی نقش بسیار مهمی را در غنی سازی خاک‌ها انجام می‌دهند و کشاورزان از اهمیت این نوع کود غافل نشده اند.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *