آسیاب میکسر گندم(مرغداری دامداری)

آسیاب میکسر گندم

گندم دانه‌ای است که آن را به اندازه‌های کوچک تر تقسیم می‌کنند و حتی به صورت آرد درمی‌آورند و سپس مورد استفاده قرار می‌دهند. گندم یک دان بسیار با کیفیت است که در خوراک دام‌ها و طیور وجود دارد. با توجه به نیاز شدیدی که به این دانه احساس می‌شود، هر ساله کشاورزان زیادی در سرتاسر ایران بخشی از زمین‌های کشاروزی و آب خود را به این محصول پر برکت اختصاص می‌دهند.

تولید خوراک دام و انسان

گندم برای اینکه مناسب استفاده در خوراک حیوانات باشد نیازمند این است که به اندازه‌های کوچک تر تبدیل شود. برای پخت نان نیز باید به صورت آرد درآید. علاوه بر گندم مواد غذایی متعدد دیگری نیز هستند که تشکیل دهندۀ خوراک دام‌ها و طیورند.

طریقۀ مصرف تمام این مواد برای رشد بهتر و بیشتر دام‌ها و طیور باید به صورت مخلوط و ترکیبی از تمام مواد غذایی مغذی باشد. بنابراین تمام این مواد نیاز به آسیاب شدن دارند و پس از آن برای مخلوط شدن با هم نیاز به میکسر دارند.

ماشین آلات فرآوری گندم

مسلم است که انجام این عملیات توسط انسان‌ها خیلی سخت و زمانبر است و در حال حاضر ماشین آلاتی برای این کار طراحی و تولید شده‌اند. دستگاهی که برای خرد کردن دان‌ها و به طور کلی هر چیزی به اندازه‌های کوچک تر از آن استفاده می‌شود، دستگاه آسیاب است. آسیاب میکسر گندم دستگاهی است که در این مورد استفاده فراوانی از آن می‌شود.

بنابراین آسیاب میکسر گندم یک دستگاه ضروری در هر دامداری و مرغداری به شمار می‌آید. در ادامه این مقاله در مورد ماشین آلات مختلفی که در تولید خوراک دام به یاری انسان‌ها آمده‌اند، مانند آسیاب میکسر گندم، توضیحات بیشتری خواهیم داد. همراه ما باشید.

دستگاه آسیاب میکسر

کاربرد هر کدام از این دستگاه‌ها در قسمت قبلی به طور مختصر بیان شد و اکنون شما می‌دانید که برای خرد کردن یا پودر کردن چیزی از دستگاه آسیاب و برای مخلوط کردن چند ماده با هم به صورت یکدست و همگن از دستگاه میکسر استفاده می‌شود. این دو دستگاه کاربردهای بسیار زیادی در زمینه تولید خوراک دام دارند.

می‌توان گفت در حال حاضر اکثر دامداری‌ها دیگر این دستگاه‌ها را دارند و از آن‌ها برای تولید خوراک برای دام‌های خود استفاده می‌کنند. هر کدام از این ماشین‌آلات انواع مختلفی دارند که هر کدام برای یک کاربرد خاص طراحی شده‌اند. به عنوان مثال برای دانه‌های گندم از آسیاب میکسر گندم استفاده می‌شود.
با توجه به کاربردهای این دستگاه‌ها و مزیت‌های که ارائه می‌دهند، هر دامداری می‌داند که باید برای اینکه در رشد دام‌های خود به نتیجۀ مطلوب برسد، خوراکی مناسب برای آن‌ها تهیه کند. تهیه خوراک مناسب نیز بدون استفاده از دستگاه‌های مانند آسیاب میکسر گندم، امکان پذیر نمی‌باشد.

جمع بندی

در این مقاله دو عدد از دستگاه پر کاربرد و مهمی که در تمام صنایع و علی الخصوص صنایع دامداری و  دامپروری مورد استفاده قرار می‌گیرند، را معرفی کردیم. این دستگاه‌ها در نوع‌های مختلفی تولید شده‌اند. به عنوان مثال آسیاب میسکر گندم برای دانه‌های گندم مناسب است. هر چند که کاربردهای دیگری نیز دارد.

با توجه به مطالبی که در این مقاله ارائه شد، متوجه شدیم که آسیاب و میکسر خوراک دام از دستگاه‌های اساسی در تولید خوراک دام هستند. در مرغداری‌ها و برای تولید دان مرغ نیز این دستگاه‌ها کاربرد دارند. اگر صاحب یک مرغداری هستید، می‌توانید با بررسی قیمت آسیاب میکسر مرغداری، یک نوع از آن‌ها را خریداری کنید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *