ساخت خط تولید خوراک دام و طیور

ساخت خط تولید خوراک دام

بسیاری از افرادی که کار پرورش دام را انجام می‌دهند، تمایل به ساخت خط تولید خوراک دام دارند. دلیل این امر نیز هزینه‌های زیاد تامین خوراک برای دام‌ها و تولید خوراک، با کیفیت بیشتر است. با داشتن یک خط تولید خصوصی، شما قادر خواهید بود به هر نحوی که می‌خواهید برای دام‌های خود خوراک تولید کرده و برخی هزینه‌های اضافی مانند حمل و نقل خوراک را حذف کنید. ممکن است ساخت خط تولید خوراک دام در ابتدا هزینه‌های زیادی را بر دوش شما بگذارد، زیرا دستگاه‌های مختلفی باید برای این خط تولید تهیه کنید. اما به مروز زمان تمام این هزینه‌ها جبران خواهد.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در مورد ساخت خط تولید خوراک دام و دستگاه‌هایی که برای آن  لازم است، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

دستگاه‌های لازم برای ساخت خط تولید خوراک دام

همانطور که گفته شد، برای این امر نیاز به دستگاه‌های مختلفی است که هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند و داشتن آن‌ها الزامی است. در این قسمت این دستگاه‌ها را نام برده و توضیح مختصری راجع به هر کدام می‌دهیم.

دستگاه آسیاب میکسر

دستگاه‌های آسیاب و میکسر جزء ضروری ترین دستگاه‌ها هستند و در ساخت خط تولید خوراک دام برای تولید هر نوع خوراکی لازم هستند. این دستگاه‌ها حتما باید در کنار هم استفاده شوند.
کار دستگاه آسیاب این است که مواد را برای بهتر مصرف شدن و بهتر مخلوط شدن با هم، به اندازه‌های کوچکتر خرد می‌کند. این دستگاه انواع مختلفی دارد و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود که باید با توجه به کاربرد، یک نوع متناسب از آن را انتخاب کنید.
کار دستگاه میکسر نیز همانطور که از نامش پیداست، میکس کردن یا مخلوط کردن مواد مختلف با هم است. در واقع برای تولید خوارک با کیفیت باید مواد را با هم مخلوط کرد تا دام در یک جیرۀ غذایی همه آن‌ها را مصرف می‌کند. بنابراین مواد بعد از اینکه در دستگاه‌های آسیاب خرد شدند، به نسبت‌های مشخص وارد دستگاه میسکر می‌شوند و به صورت همگن با هم مخلوط می‌شوند.

دستگاه پلت یا اکسترودر

پس از این که دو مرحلۀ قبلی انجام شدند، مواد را می‌توان به دو صورت تبدیل به خوراک کرد. این دو خوراک پلت شده و خوراک اکسترود شده هستند که برای تولید هر کدام باید از دستگاه خاصی استفاده کرد. دستگاه پلت خوراک پلت را تولید می‌کند و دستگاه اکسترودر خوراک اکسترود شده را تولید می‌کند. هر کدام از این خوراک‌ها با کیفیت هستند و ویژگی‌هایی دارند که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند.

این دستگاه‌ها نیز هر کدام انواع و اندازه‌های مختلفی که دارند که هزینۀ ساخت خط تولید خوراک دام تا حدود زیادی به این نوع و اندازۀ این دستگاه‌ها بستگی دارد.

جمع بندی

عاملی که می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها برای یک دامداری شود، ساخت خط تولید خوراک دام است. در این مقاله در مورد طراحی کارخانه خوراک دام و طیور توضیحاتی ارائه دادیم. همچنین دستگاه‌هایی که برای ساخت این خط تولید لازم است را معرفی کردیم که قیمت فروش کارخانه تولید خوراک دام به همین دستگاه‌ها بستگی دارد. اگر قصد دارید که خط تولید در دامداری‌ خود راه اندازی کنید، این مقاله را حتما مطالعه کنید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات وب سایت ما، با ما در میان بگذارید تا از آن‌ها در بهتر شدن کیفیت کار خود استفاده کنیم.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *