آسیاب میکسر دام طیور آبزیان

آسیاب میکسر دام

در دامداری‌ها، مهم‌ترین مسئله، مسئلۀ خوارک دام‌ها است، چرا که رشد دام‌ها تنها به خوارکی که مصرف می‌کنند بستگی دارد. حال چه نوع خوارکی برای دام‌ها مناسب‌تر است؟ بدن دام‌ها نیز مانند بدن انسان‌ها برای رشد و سالم ماندن، نیاز به عناصر مختلفی دارد. بنابراین خوارکی برای آن‌ها مناسب است که تمام این عناصر را دارا باشد و به رشد بهتر و بیشتر دام‌ها کمک کند. امروزه بهترین خوراکی که برای دام‌ها شناخته شده و تمام ویژگی‌های یک خوارک با کیفیت را دارا می‌باشد، خوراک پلت شده است.

خوراک پلت شده از ترکیب تمام موادی که عناصر مورد نیاز بدن را دام را دارا می‌باشند، تولید شده است. برای تولید خوراک پلت شده نیاز به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خاصی است. آسیاب میکسر دام یکی از این دستگاه‌ها است. تولید خوراک پلت شده نیازمند فرایند و مراحل خاصی است که هر کدام از مرحله‌ها باید به ترتیب انجام شوند. در هر مرحله نیز نیاز به دستگاهی است که در واقع بدون استفاده از آن نمی‌توان خوراک پلت شده را تولید کرد.
در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه آسیاب میکسر دام در اختیار شما قرار می‌دهیم. همراه ما باشید.

دستگاه آسیاب

تقریبا همه با کاربرد دستگاه آسیاب آشنا هستند و می‌دانند که از این دستگاه برای خرد کردن و پودر کردن مواد مختلف استفاده می‌شود. کاربرد دستگاه آسیاب در تولید خوارک دام نیز برای خرد کردن مواد مختلف به اندازه‌های کوچک تر است. همانطور که گفته شد خوارک پلت شده خوارکی است که از ترکیب مواد مختلف تشیکل  شده است. حال برای اینکه مواد بهتر و راحت تر با هم ترکیب شوند، باید به اندازه‌های کوچک تر تبدیل شوند که این کار با استفاده از دستگاه آسیاب انجام می‌شود.
به طور کلی دستگاه آسیاب کاربرد‌های زیادی در همه کارها دارد. دامدارن زیادی نیز دستگاه آسیاب میکسر دام را برای تولید خوارک برای دامداری خود تهیه می‌کنند.

دستگاه میکسر

اکثر دامپروران با کاربرد دستگاه میکسر نیز آشنایی دارند. خوب است بدانید که از این دستگاه برای مخلوط کردن مواد مختلف با هم استفاده می‌شود. دستگاه‌های میکسر قابلیت مخلوط کردن مواد جامد با جامد، مایع با مایع و مایع با جامد را دارند. در تولید خوارک دام نیز پس از آسیاب کردن مواد مختلف به صورت جداگانه، آن‌ها را با نسبت‌های تعیین شده داخل دستگاه میکسر ریخته و با هم مخلوط می‌کنند.
بنابراین استفاده از دستگاه آسیاب میکسر دام در کنار یکدیگر ضروری است.

ماشین‌آلاتی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع مختلفی از نظر اندازه، جنس بدنه، قدرت موتور و … دارند که باید با توجه به کاری که قرار است انجام دهد، یک نوع آن‌ها انتخاب شود.
دستگاه آسیاب میکسر دام نیز انواع مختلفی دارد. اگر شما قصد خرید این دستگاه‌ها برای دامداری خود را دارید، حتما قبل از خرید یا یک فرد متخصص مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را از او بگیرید.

جمع بندی

دستگاه آسیاب میکسر دام جزء ماشین‌آلات ضروری برای تولید خوارک دام با کیفیت می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید این دستگاه به نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراجعه کرده و دستگاه مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید با جستجو در اینترنت از قیمت‌های روز مطلع شوید. به عنوان مثال شما با جستجوی عبارت قیمت آسیاب میکسر 5 تنی می‌توانید علاوه بر دیدن قیمت این دستگاه با انواع آن نیز آشنا شوید.
در این مقاله دستگاه‌های آسیاب و میکسر خوارک دام را به طور مفصل برای شما همراهان عزیز معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشد.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *