آسیاب میکسر خوراک دام

آسیاب میکسر خوراک دام

خوراک دام مهم‌ترین مسئله در امر پرورش دام است. زیرا این خوراک تاثیر مستقیم و بسیار زیادی روی رشد این دام‌ها دارد. اما نحوۀ تولید خوراک و نحوۀ مصرف آن نیز از موضوعاتی است که اهمیت دارد و باید به آن توجه شود. یکی از بهترین روش‌هایی که تا به امروز برای تولید خوراک دام، شناخته شده است، تولید خوراک به روش پلت است. خوراک پلت شده کیفیت بسیار بالایی دارند و بهترین خوراک برای استفاده برای دام‌ها می‌باشند. این نوع خوراک با روش خاصی تولید می‌شود و نیاز به دستگاه‌هایی نیز دارد. از جملۀ این دستگاه‌ها، آسیاب میکسر خوراک دام است که بسیار کاربردی است.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا توضیحات بیشتری راجع‌به دستگاه‌های آسیاب میکسر خوراک دام و کاربرد آن بدهیم.

دستگاه آسیاب خوراک دام

همانطور که گفته شد خوراک پلت شده از کیفیت بالایی نسبت به انواع دیگر خوراک‌ها برخوردار است. دلیل این کیفیت بالا نیز این است خوراک پلت مخلوطی از تمام موادی است که برای بدن دام‌ها مورد نیاز است. علاوه بر این در طی فرایند تولید پلت، برخی ویتامین‌ها و پروتئین‌ها نیز به مواد آن افزوده می‌شوند که موجب رشد بهتر دام‌ها می‌شود.
حال تمام موادی که با هم مخلوط می‌شوند باید آسیاب شوند که آسیاب میکسر خوراک دام یکی از مراحل مهم تولید خوراک پلت است. مواد به این دلیل آسیاب می‌شوند که بهتر و راحت‌تر با هم مخلوط شوند. همچنین دام‌ها توانایی انتخاب یک نوع خوراک را از بین آن‌ها نداشته باشند.
با توجه به فواید خوراک پلت شده اگر قصد خرید دستگاه آسیاب میکسر خوراک دام را دارید می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر در این زمینه مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

دستگاه میکسر خوراک دام

میکسر یک دستگاه مهم در فرایند تولید خوراک پلت شده است. زیرا مخلوط شدن موادی که برای تشکیل پلت استفاده می‌شوند، باید به صورت کامل و یکدست اتفاق بیفتد که این کار تنها با استفاده از دستگاه میکسر امکان پذیر است.
تمام موادی که در قسمت قبل آسیاب شده‌اند، با نسبت‌های مشخص شده وارد دستگاه میکسر می‌شوند و این دستگاه آن‌ها به طور کامل و یکدست با هم مخلوط می‌کنند. میکسرها انواع مختفلی دارند و عملکرد آن‌ها نیز با توجه به نوعشان مختلف است. برای خرید این دستگاه ابتدا به بررسی انواع آن بپردازید و سپس با توجه به نیازتان یک نوع از آن را انتخاب و خریداری کنید.
به طور کلی دستگاه‌های آسیاب میکسر خوراک دام در اندازه و ظرفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند که شما باید با توجه به وسعت دامداری خود اندازه‌ای از آن که برای شما مناسب است، تهیه کنید.

جمع بندی

تولید خوراک دام با کیفیت مانند خوراک پلت شده مستلزم استفاده از دستگاه‌های خاصی است. دستگاه آسیاب میکسر خوراک دام دستگاهی است که معمولا برای تولید هر نوع خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین داشتن آن برای تمام کسانی که دامداری دارند، لازم است. قیمت آسیاب میکسر دامداری بستگی به احزاء آن مانند موتور و اندازه آن دارد که برای دامداری‌های کوچک باید اندازه کوچک آن تهیه شود در خطوط تولید خوراک دام از نوع صنعتی آن‌ها استفاده می‌شود. عملکرد این دستگاه‌ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال میکسر افقی خوراک دام یک نوع از دستگاه میکسر است که محور آن به صورت افقی می‌چرخد و مواد را مخلوط می‌کند.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *