خط کامل تولید خوراک دام و طیور

خط کامل تولید خوراک دام و طیور

همان‌طور که میدانید، پرورش دام و طیور به‌منظور تأمین غذای انسان از اهمیت بالایی برخوردار است. پرورش دام و طیور و تولید محصولات غذایی انسانی توسط آن‌ها، مستلزم این است که خوراک دام و طیور، مرغوب و با کیفیت باشد.
اهمیت خوراک دام و طیور نیز موجب شده تا کارخانه‌ها و خطوط تولید زیادی در زمینه تولید خوراک دام وارد عمل شوند. اگر دام دار هستید و می‌خواهید از جزئیات خط کامل تولید خوراک دام و طیور آگاهی بیشتری داشته باشید، و یا در نظر دارید به‌عنوان یک کارخانه، خط تولید خود را تجهیز کنید با ما در این مطلب همراه باشید.

بخش‌های مختلف یک خط کامل تولید خوراک دام و طیور

بی‌شک برای آن دسته از دامدارانی که سلامت دام و طیورشان برایشان بسیار حائز اهمیت است، آگاهی از اینکه در خطوط تولید خوراک دام چه می‌گذرد امر بسیار مهمی است. به‌هرحال دام آن‌ها تمام سرمایه آن‌هاست و تغذیه مناسب نیز در سلامت او مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که در خط کامل تولید خوراک دام و طیور چه می‌گذرد؟

 دریافت مواد اولیه

در یک خط کامل تولید خوراک دام و طیور اولین مرحله، ورود مواد اولیه است. در این مرحله جداسازی‌های لازم روی مواد انجام‌شده و گردوغبار آنان نیز زدوده می‌شود.

سیستم آسیاب

مواد اولیه بعد از جداسازی با استفاده از دستگاه‌های خاصی ازجمله دستگاه آسیاب چکشی و با روش‌های مختلفی، آسیاب شده و به‌صورت آرد درمی‌آیند. این کار مزایایی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سهولت در حمل‌ونقل، راحتی ذخیره کردن و هضم  بهترشان توسط حیوانات اشاره کرد.

سیستم مخلوط کردن

در این قسمت موادی که در بخش قبلی به‌صورت آرد درآمده‌اند، در دستگاه‌های مخصوص که میکسر صنعتی نامیده می‌شوند، با هم مخلوط می‌شوند. مخلوط کردن خوراک دام و طیور نیز مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین این مزیت‌ها این است که دام در یک وعده غذایی خود، تمامی مواد موردنیاز برای بدنش را دریافت می‌کند و این مهم در سلامت او نقش بسزایی دارد.
گفتنی است، مواد مغذی و مفید برای سلامت بدن حیوانات فقط در یک خط کامل تولید خوراک دام و طیور تولید می‌شوند، چرا که مخلوط کردن مواد موردنیاز برای تغذیه حیوانات، به سادگی امکان‌پذیر نیست.

سیستم پلت کردن

در این قسمت از خط تولید، مواد آرد شده، در دستگاه‌های مخصوص پلت، تحت فشار و رطوبت قرار گرفته و تبدیل به حبه‌هایی با اندازه‌های مختلف می‌شوند. اندازه این حبه‌های تولید شده بستگی به نوع و اندازه دستگاه پلت دارد. در این بخش از یک خط کامل تولید خوراک دام و طیور  موادی مانند پروتئین و چربی‌های مورد نیاز برای حیوانات نیز به مواد اولیه اضافه می‌شود که می‌تواند نتیجه بسیار مطلوب‌تری برای پرورش‌دهنده داشته باشد.

سیستم بسته‌بندی

در این بخش حبه‌های تولیدشده در بخش قبل به‌صورت مختلف ازنظر اندازه، قیمت و … بسته بندی می‌شوند و دامداران و پرورش‌دهندگان می‌توانند با توجه به نیازشان، خوراک مناسب دام خود را تهیه کنند.

جمع بندی

تولید بهترین مواد خوراکی برای دام و طیور و آبزیان که بتواند تمام مواد موردنیاز بدنشان را تأمین کند، تنها زمانی میسر می‌شود که از فنّاوری‌های جدید و به روز برای تولید این خوراک استفاده شود و این تکنولوژی‌ها را تنها در یک خط کامل تولید خوراک و دام و طیور می‌توان یافت. اگر شما نیز صاحب یک خط تولید خوراک دام و طیور و آبزیان هستید و یا قصد راه‌اندازی کارگاه تولید خوراک دام و طیور را دارید به شما توصیه می‌کنیم حتماً موارد گفته شده در این مطلب را موردتوجه قرار دهید تا در نهایت بتوانید از دام‌پروری خود نتیجه قابل قبولی را کسب نمایید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *