خرید خط تولید خوراک دام و طیور

خرید خط تولید خوراک دام و طیور

ایا قصد خرید خط تولید خوراک دام و طیور را دارید؟ اگر در این زمینه فعالیت می کنید حتما با ما همراه باشید تا در ادامه به نکات جالبی در این زمینه بپردازیم. امروزه راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان به کسب و کاری بسیار پر سود مبدل شده است. کارخانه خوراک دام و طیور شامل مجموعه ای از تجهیزات می باشد که هر کدام نکات مربوط به خود را دارد.

اجزای کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان

کارخانه تولید خوراک بسته به ظرفیت و نوع خوراک نهایی از اجزای متفاوتی می تواند تشکیل شود، اما از دید سازنده کارخانه خوراک دام و طیور تجهیزات اساسی در خرید خط تولید خوراک دام و طیور به شرح زیر می باشد:

سیستم دریافت مواد اولیه

در این بخش مواد خام پاک سازی و تمیز می شوند چرا که در مواد اولیه ناخالصی های گوناگونی وجود دارد. یکی از نا خالصی های مشکل زا، خرده های فلزی موجود در مواد اولیه می باشد. برای جداسازی این ناخالصی ها از جداکننده های مغناطیسی استفاده می شود.

سیستم انتقال مواد

برای انتقال دادن مواد به ورودی های دستگاه ها نیاز است تا از تجهیزات انتقال دهنده بار استفاده شود. آلواتور ها و بالابر های قاشقی از رایج ترین دستگاه هایی اند که برای انتقال مواد استفاده می شود.

سیستم اسیاب

در این بخش هدف، کاهش و اندازه کردن ابعاد ذرات می باشد که به کمک دستگاه آسیاب انجام می گیرد. در خرید خط تولید خوراک دام و طیور  باید توجه داشت که از چه نوع دستگاه آسیابی استفاده می شود. عموما از دو نوع دستگاه آسیاب چکشی و غلطکی برای این امر استفاده می شود. دستگاه آسیاب چکشی همان طور که از نام آن پیداست با دوران دادن چکش ها و انتقال انرژی جنبشی خود به ذرات آنها خرد و آسیاب می کنند. آسیاب های غلطکی متشکل از جفت غلطک هایی اند که در جهت مخالف یکدیگر به حرکت در می آیند. برای خط تولید دان پلت مرغی، بیشتر از آسیاب های چکشی استفاده می شود. با تنظیم فاصله بین غلطک های دستگاه آسیاب، ابعاد ذرات خروجی را می توان تعیین کرد.

سیستم میکس

یک خوراک استاندارد، خوراکی است که دارای همه مواد مغذی مورد نیاز حیوان را بع اندازه ی مناسبی دارا باشد. برای ایجاد خوراکی با ساختار مدنظر لازم است تا مواد اولیه آسیاب شده را با یکدیگر مخلوط کرد. این عملیات با بکارگیری دستگاه میکسر محقق می شود. نوع میکسر تاثیر بسزایی در خرید خط تولید خوراک دام و طیور دارد.

سیستم کاندیشینگ

همه مراحلی که در خط تولید صورت میگیرد به هدف اماده سازی خوراک برای پلت شدن می باشد. پس از مرحله میکس تقریبا خوراک اماده پلت شدن است اما از آنجا که عملیات پلتینگ با مکانیزم اعمال فشار های مکانیکی کار می کند نیاز است تا فرایند کاندیشینگ نیز صورت گیرد. نتایج و تجربه ها نشان می دهد که مواد برای پلت شدن باید حدود 11 درصد رطوبت داشته باشند. در عملیات کاندیشینگ رطوبت مواد افزایش پیدا می کند.

سیستم پلتینگ

با ورود مواد به دستگاه رولر دستگاه با اعمال فشار های مکانیکی بالا آنها را از دای عبور می دهد و به فرم پلت در می آید. لازم به ذکر است که پلت ها سریعا پس از خارج شدن از دستگاه می بایست سرد و خنک شوند. خرید خط تولید خوراک دام وطیور شامل تجهیزات دیگری نیز می شود، مثلا دستگاه کیسه گیر از دیگر تجهیزاتی است که برای بسته بندی پلت ها به آن نیاز است.

جمع بندی

خرید خط تولید خوراک دام و طیور کاری بسیار تخصصی است و پیچیدگی های خاص خود را دارد. آشنایی با انواع تجهیزات و مزایا و معایب هر یک و از سوی دیگر طراحی خط تولید نیازمند تجربه و تخصص است. شما می توانید به راحتی از تجارب گسترده کارشناسان ما در زمینه راه اندازی کارخانه خوراک دام و طیور استفاده نمایید.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *