نکاتی درباره واردات خوراک دام و طیور در ایران

واردات خوراک دام و طیور

یکی از موضوعات مطرح در عرصه صنعت خوراک دام و طیور مسئله واردات خوراک دام و طیور می باشد. برای داشتن یک واردات موفق نیاز است تا کالای وارداتی و بازار هدف را به خوبی بشناسیم. با ما همراه باشید تا مطالب ارزنده ای در این زمینه در اختیارتان بگذاریم.

انواع خوراک دام و طیور وارداتی

طبعا در امر واردات مناسب ترین گزینه کنسانتره های دامی و کنسانتره طیور می باشد. خوراک کنسانتره بسیار غنی است و نسبت به انواع دیگر خوراک برتری دارد. البته برای صادرات خوراک دام و طیور نیز این مسئله مطرح است.

کنسانتره دامی

این دسته از خوراک ها به شکل پلت تولید و در ابعاد گوناگون تولید می شوند. برخی کارخانه ها نیز انها را به شکل مش یا اردز تولید می کنند. کنسانتره های دامی شامل منابع ویتامینی، پروتئینی، مواد معدنی موردنیاز دام و بخشی دیگر از مواد مغذی می باشد. برخی دامداران کنسانتره آسیاب شده را به فرم آسیاب نشده ان ترجیح می دهند چرا که اختلاط ان با علوفه راحت تر صورت میگیرد. این موضوع باعث می شود تا واردات خوراک موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

ناگفته نماند که بهترین فرم کنسانتره ها فرم پلت شده آنها می باشد، به دلیل آنکه کنسانتره پلت شده مزایای بسیاربیشتری نسبت به فرم های دیگر دارا است. از مهم ترین مزایای خوراک پلت شده قرار گرفتن مواد در شرایط دمایی حدودا ۸۰ درجه سانتیگراد و نسبتا پخته شدن آنها می باشد. رعایت شدن ویژگی های بالا در تولید پلت از ضروریات دریافت مجوز فروش خوراک دام و طیور نیز می باشد. به علاوه حبه کردن مواد از اتلاف شدن آن جلوگیری می کند و باعث می شود تا ریز مغذز ها به طور یکسان توزیع شوند.

کنسانتره طیور

کنسانتره طیور نوعی دان آسیاب شده است که جز مهمی از خوراک نهایی را تشکیل می دهد. کنسانتره طیور تامین کننده اصلی مواد مغذی مورد نیاز گله می باشد و این مورد اهمیت واردات خوراک دام و طیور را نشان می دهد. به عبارت دقیق تر، پرورش دهنده با استفاده از کنسانتره و داشتن جیره مناسب گله، آن را با مواد اولیه دیگر نظیر کنجاله سویا،گندم و جو مخلوط می کند.

انواع کنسانتره طیور

برای واردات خوراک دام و طیور بدانید که کنسانتره طیور انواع مختلفی دارد که بر حسب نوع پرنده تحت پرورش، سن و مرحله پرورش، طول دوره پرورش و درصد استفاده از محصول در جیره دسته بندی می شود. برای مثال کنسانتره ای ۵ درصد جوجه های گوشتی، در مرحله استارتر و در سه هفته اول دوره پرورش به مقدار ۵۰ کیلو در هر تن جیره نهایی استفاده می شود‌. برای استفاده از این کنسانتره ها در مرحله اولیه رشد جوجه های گوشتی گزینه هایی از سوی کارخانه تولید کننده پیشنهاد خواهد شد که براساس انالیز شیمیایی جیره نهایی می توانید از آنها استفاده کنید.

جمع بندی

در عرصه واردات خوراک دام و طیور باید نوع کنسانتره مورد استفاده در بازار های مختلف سراسر کشور را مورد بررسی قرار داد. توصیه می شود برای این موضوع، هر سه عرصه دامداری، طیور و پرورش ابزیان را مدنظر قرار دهید.

 

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *