کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها

کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها

در سالهای گذشته تغذیه دام و تهیه علوفه یکی از معظلات پیش روی دامداران بوده است. به همین دلیل کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها راه اندازی شد تا نیاز های دامداران را تامین کند.

80% هزینه های دامداری و پرورش دام را همین تغذیه شامل می شود. برای این منظور از علوفه های طبیعی و تجدید شونده استفاده شد. اما این امر فشار زیادی به مراتع وارد کرد.

درست است که مراتع برای تهیه علوفه بسیار ارزان و مناسب است و هزینه پایینی نسبت به کاشت آبی دارد، اما باید به دنبال راهی برای جایگزینی مراتع باشیم. زیرا با این کار مراتع را از بین می بریم.

برای این منظور کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها به هدف استفاده بیشتر از دور ریز های کشاورزی و بازیافت آن به شکل خوراک دام راه اند ازی شد.

تحقیق در مورد کارگاه تولید خوراک پلت

برای راه اندازی کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها ابتدا باید جنبه اقتصادی آن را مورد بررسی قرار داد. باید به دنبال بازار هدف و فروش بگردیم تا بر طبق نیاز بازار شروع به کار کنیم.

خط تولید خوراک دام و طیور برای دام های کشور راه اندازی شده است. باید دقت داشته باشید که هر سال به تعداد دام ها افزوده می شود.

پس به میزان بیشتری مواد غذایی و علوفه برای دام ها نیاز است. با احداث کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها می توانید از ضایعات کشاورزی و پسماندهای کارخانه های روغن گیری استفاده بهینه بکنید.

با این کار در تهیه مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور به خود کفایی می رسیم. همینطور با استفاده از مواد خوراکی اولیه با قیمت پایین، هزینه تولید نیز کاهش یافته و در نهایت قیمت تمام شده خوراک دام و طیور نیز کاهش می یابد.

کنستانتره و راه اندازی کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها

کنستانتره به علوفه های آردی و خوراکی که از رشته های مغذی تشکیل شده باشند گفته می شود.

  • کنستانتره باید با توجه به میزان نیاز به مواد غذایی در بدن دام تهیه شود.
  • جیره متعادل که به آن کنستانتره گفته می شود دارای مقدار کافی انرژی و پروتئین است.
  • از ویژگی های کنستانتره خوش خوراکی و زود هضم بودن آن است.
  • کنستانتره تمام عناصر معدنی و ویتامین های لازم برای بدن دام را دارا می باشد.
  • جیره متعادل هیچ ماده مضر و سمی در خود ندارد.
  • اگر دامدار با جیره متعادل دام خود را تغذیه کند در نهایت سود کافی به دامدار خواهد رسید. درست است که باید هزینه بالاتر مواد خوراکی را بپردازد اما در نهایت قیمت کنستانتره خیلی کمتر از قیمت محصولات تولیدی دام است.
  • کنستانتره هیچ مشکلی در بوی شیر و گوشت ایجاد نمی کند.
  • برای آنکه میزان تولید افزایش یابد بهتر است از خوراک متعادل یا کنستانتره استفاده کنیم.

جمع بندی

کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها باعث می شود که به کشوری مستقل در زمینه تولید مواد خوراکی دام تبدیل شویم. همچنین باعث استفاده از ضایعات کشاورزی و دور ریزهای قابل استفاده کارخانه ها می شود.

تغذیه دام ها با مواد خوراکی کنستانتره بسیار راحتتر و پر بازده تر نسبت به خوراک دهی سنتی است.

برای راه اندازی کارگاه تولیدی مواد خوراکی برای دام ها می توانید با مشاوران ما در تماس باشید. ما تمام تجهیزات را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *