راه اندازی کارگاه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان

راه اندازی کارگاه تولید خوراک دام و طیور

در این مقاله برآنیم تا چگونگی راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام و طیور را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم. خوراک خریداری شده دام و طیور می تواند همراه با آلودگی هایی باشد که منجر به ایجاد مشکلات و امراض گوارشی در گله خواهد شد. برای رفع مشکلاتی از این قبیل و بهره وری اقتصادی بیشتر می توان خط تولید خوراک مورد  نیاز را راه اندازی نمود. در این زمینه باید توجه داشت که هزینه کارخانه خوراک دام را باید از قبل محاسبه کرد.

جنبه اقتصادی راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام و طیور

همواره مهم ترین بعد یک پروژه صنعتی ، بعد اقتصادی و توجیه داشتن آن از این نظر می باشد. برای آنکه به صورتی مطلوب بتوان این بررسی ها را انجام داد ، لازم است تا بررسی دقیقی نسبت به بازار هدف و همچنین قیمت فروش صورت گیرد. بازار هدف این دسته محصولات اغلب دامداری ها و مرغداری های سطح کشور می باشند.

تولید کنسانتره و مزایای آن

برای تولید خوراک دام و طیوری که پاسخگوی تمامی نیاز های غذایی گله باشد، به چند نوع علوفه نیاز است. بنابر این با توجه به شرایط محیطی و مراحل مختلف دوره پرورش به یک جیره غذایی با ترکیبی کامل نیازمندیم. در کارخانه های صنعتی و حتی کارگاه کوچک تولید خوراک دام و طیور با تامین هزینه های موردنیاز و تولید کنسانتره می توان حداقل نیاز دام را تامین کرد. کنسانتره غذای متعادلی است که موارد مورد نیاز و حیاتی دام را دارا می باشد. باید توجه داشت که مواد اولیه کنسانتره باید دارای کیفیت مرغوبی باشد تا ارزش غذایی بالایی برای گله داشته باشد.

تجهیزات لازم برای راه اندازی کارخانه تولید خوراک دام و طیور

همان طور که می دانید ماشین الات تولید خوراک دام و طیور برای تولید خوراک فرایند هایی را طی می کنند. متفاوت شدن هر کدام از فرایند ها منجر به تولید خوراک هایی با ترکیبات و کیفیت های گوناگونی می شود. از جمله تجهیزات خط تولید خوراک دام و طیور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ بالابر های قاشقی

_ تسمه نقاله

_ فیدر

_ نقاله های پلاستیکی

_ دستگاه تمیزکننده

_ اهنرباهای استوانه ای

_ دستگاه تقسیم کننده

_ فیلترهای ضربه ای

_ فیلتر ضربه ای

_ کنترل الکتریکی

در زمینه فروش کارخانه  خوراک دام و طیور توجه داته باشید که  کارخانه های تولید خوراک دام و طیور شامل بخش های دریافت مواد اولیه، آسیاب، تقسیم بندی، میکس، پلت کردن و بسته بندی می باشند. در میان این مراحل یکی از مهم ترین مراحل آسیاب کردن می باشد. کاربرد های اصلی فرایند آسیاب کردن مرا می توان موارد زیر دانست:

_ خرد کردن مواد و کاهش ابعاد آنها به اندازه مدنظر

_ میزان رطوبت آن ها در زمان هوادهی کاهش می یابد.

_ افزودن انتی اکسیدان ۱ لازم به خوراک

به علاوه انتقال دادن مواد پس از آسیاب شدن مواد راحت تر صورت میگیرد. در زمینه راه اندازی کارخانه خوراک دام و طیور ناگفته نماند که آسیاب و الک کردن کاربرد های خاص دیگری نیز دارد. آسیاب شدن خوراک باعث می شود که قابلیت هضم و خوش خوراکی آن توسط دام و طیور بیشتر می شود و همچنین خاصیت آن افزایش پیدا می کند. مرحله مهم دیگر فرایند میکس کردن است، چرا که در این مرحله چیدمان پلت تعیین می شود.

جمع بندی

طرح های دقیق راه اندازی کارخانه خوراک دام و طیور بسته به نوع محصول تولیدی و ظرفیت تولید بسیار متفاوت می باشد.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

1 دیدگاه برای “راه اندازی کارگاه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان

  1. سپهری گفته:

    سلام
    خواستم تشکر کنم به خاطر ماشین آلات خوبی که تولید می کنید. من چند ساله که با خط تولیدی که شما برای بنده نصب کردین کار میکنم و ازش راضی هستم به خصوص دستگاه پلت
    سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *