ماشین آلات خط تولید خوراک دام و طیور

خط تولید خوراک دام و طیور

اهمیت و فواید روزافرون پلت برای حیوانات سبب گشت تا خط تولید خوراک دام و طیور از جایگاه ویژه ای در بین تولید کنندگان برخوردار گردد. از این رو در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه و آگاهی کامل برای نقشه کارخانه خوراک دام  به روش پرس پلت را کسب کنید.

مراحل خط تولید خوراک فرآوری شده

_آسیاب: مواد اولیه با هدف خرد شدن و کاهش اندازه ذرات وارد دستگاه آسیاب می شوند که از مراحل اولیه و اساسی خط تولید محسوب می شود. کاهش در اندازه ذرات موجب افزایش سطح تماس با آنزیم گوارشی در بدن دام و طیور گشته و بر افزایش جذب مواد مغذی و بهبود مراحل بعدی خط تولید خوراک دام و طیور موثر می باشد. دستگاه آسیاب بر اساس نحوه عملکردی در دو نوع آسیاب چکشی و غلطکی با مزایا و معایب مختص خود به بازارهای ایران عرضه می گردد.

میکس مواد

به منظور حداکثر استفاده حیوان از مواد مغذی موجود در خوراک، رشد مطلبوب و کافی می بایست اجزا خوراکی به طور یکنواخت  و با نسبت های مشخص توسط دستگاه میکسر ترکیب شوند. میکسرها بر اساس نوع طراحی و ساخت خود به ۳ نوع میکسر عمودی، میکسر افقی  تقسیم بندی شده اند که از هریک با توجه به شرایط مکانی استفاده می گردد. میکسرهای عمودی در خط تولید خوراک دام و طیور برخلاف افقی، معمولا برای میکس جیره هایی با اجزا درشت علوفه ای، تفاله چغندر و… استفاده می گردند.

کاندیشنینگ و پلت

مواد میکس شده در این مرحله جهت پخت کامل وارد دستگاه کاندیشنر شده، و در آنجا بخار با فشار وارد کاندیشنر شده و سبب افزایش دما و رطوبت مواد خوراکی و در نهایت اعمال فرآیند می گردد. در ادامه مواد با عبور از فش.تو‌ار  رولر و دای خط تولید خوراک دام و طیور به شکل دلخواه در آمده و به اصلاح به شکل پلت شده از دستگاه خارج می شوند.

خنک کردن و بسته بندی

در سیستم های خنک کننده با عبور هوای سرد تر از دمای پلت و تبدیل رطوبت اضافه به بخار عمل خشک و سرد شدن پلت را انجام می دهند. کولرها بسته به طراحی کارخانه خوراک دام و طیور و فضای لازم برای راه اندازی در دو نوع عمودی و افقی طراحی شده اند که میزان کاهش دمای پلت  در هر یک بستگی به قطر پلت و زمان ماندگاری در کولر دارد. کولرهای افقی در خط تولید خوراک دام و طیور نسبت به عمودی به علت امکان خنک کردن پلت های حاوی چربی، ملاس و اوره زیاد بدون چسبندگی و ایجاد یکنواختی در تمام قسمت ها برتری یافته اند. در آخر پلت ها درون کیسه های مخصوص ریخته و بعد از لیبل زدن روانه بازار خواهند شد.

جمع بندی

بازرسی و نظارت بر خط تولید خوراک دام و طیور از نکات قابل توجه ای در این عرصه می باشد. از این رو کنترل مستمر خط تولید و حفظ راندمان تولیدی سبب افزایش شیب تند رشد اقتصادی خواهد شد. هزینه ی خط تولید خوراک پلت را می توانید از کارشناسان مجرب این شرکت جویا شوید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *