صفر تا صد طراحی کارخانه خوراک دام و طیور

طراحی کارخانه خوراک دام و طیور

در این محتوا برآنیم تا به شکلی منسجم به موضوع طراحی کارخانه خوراک دام و طیور بپردازیم. امروزه با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش نیاز به محصولات پروتئینی و لبنی، نیاز به پرورش دام ها افزایش یافته است. اصلی ترین چالش پرورش دهندگان انواع دام و طیور، تهیه خوراک مناسب دام ها می باشد. در این میان، وظیفه اصلی کارخانه تولید خوراک دام و طیور تولید انواع خوراک های موردنیاز دام ها می باشد.

طراحی کارخانه خوراک دام و طیور

کارخانه تولید خوراک از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به بررسی گام به گام بخش های اصلی کارخانه تولید خوراک فراوری شده می پردازیم:

شرایط تاسیس کارخانه خوراک دام 1

سیستم دریافت مواد اولیه

این بخش، اولین تجهیزاتی است که مورد استفاده قرار میگیرد. گرد و غبار و آلودگی های اولیه مواد خوراکی خام در این بخش جداسازی می شود. البته در طراحی کارخانه خوراک دام و طیور از سیستم های پیش تمیزکننده و جداکننده مغناطیسی نیز استفاده می شود.

 

 

کیفیت ماشین آلات موجود در بازار با ماشین آلات تولیدکنندگان معتبر و باتجربه متفاوت است. همه این موارد بر قیمت خط تولید خوراک دام و طیور تاثیرگذارند. علیرغم این موضوع متاسفانه شاهد هستیم برخی مشتریان در دام افراد سودجو قرار میگیرند و علاوه بر صرف هزینه های بالا، دستگاه هایی با عملکرد پایین دریافت میکنند.

برای دریافت لیست قیمت شماره تماس خود را وارد نمایید

سیستم آسیاب مواد

برخی مواد اولیه بایستی خرد شوند و به ابعاد بسیار کوچک تبدیل شوند. مواد خام از ورودی دستگاه آسیاب وارد می شوند و بر حسب نوع دستگاه آسیاب خرد می شوند. در خط تولید پلت، اغلب از دو نوع آسیاب چکشی و غلطکی استفاده می شود. در طراحی کارخانه دام و طیور توجه داشته باشید که آسیاب های غلطکی راندمان بالاتری نسبت به آسیاب های چکشی دارند.

مصرف انرژی آسیاب های غلطکی و البته گرد و غبار و آلودگی صوتی آنها کمتر از آسیاب های چکشی است. البته توجه داشته باشید که قیمت آسیاب های چکشی کمتر از آسیاب های غلطکی است. پس از اینکه مواد در دستگاه آسیاب خرد شدند باید به دستگاه میکسر منتقل شوند.

سیستم انتقال دهنده ها

در طول خط تولید پلت، نیاز به تجهیزاتی است که مواد را به صورت عمودی یا مایل انتقال دهند. به علاوه برای تزریق مواد اولیه و یا انتقال خوراک نهایی به انبار ذخیره نیاز به فرغون های دیجیتال می باشد.

سیستم مخلوط سازی

پس از آماده سازی مواد مورد نیاز در ابعاد تعیین شده، بایستی برحسب فرمول تعیین شده برای تهیه خوراک، مقادیر مشخصی از مواد را با یکدیگر مخلوط کرد. برای این منظور از دستگاه میکسر استفاده می شود. هزینه احداث کارخانه خوراک دام و طیور به نوع دستگاه میکسر بستگی دارد. میکسرها انواع بسیار متنوعی دارند ولی برای این خط تولید، دو نوع میکسر عمودی، افقی استفاده می شود. اینکه از کدامین نوع میکسر استفاده شود به میزان هزینه و ظرفیت مورد نیاز تولید بستگی دارد.

سیستم پلتینگ

بعد از تهیه شدن مخلوط مواد، وارد دستگاه کاندیشینر می شوند و در دما حدودا ۸۰ درجه و رطوبت حدودا ۱۱ درصد قرار میگیرند. سپس به بخش دای و رولر منتقل می شوند و با وارد شدن فشار های مکانیکی و عبور از دای ها به پلت تبدیل می شوند. پس از این پلت ها بلافاصله سرد و خشک می شوند و اماده استفاده اند.

جمع بندی

در این بخش تنها به توضیح بخش های اصلی طراحی کارخانه خوراک دام و طیور پرداختیم. برای اشنایی با طرح های توجیهی دقیق و شیوه راه اندازی این کسب کار با کارشناسان آنلاین پلت تماس بگیرید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

1 دیدگاه برای “صفر تا صد طراحی کارخانه خوراک دام و طیور

  1. اکبر خداقلی زاده گفته:

    سلام وقت عالی بخیر، برای کسب مجوز یک کارگاه تولیدی آیا الزامات خاصی از نظر مکان و زیست محیطی لازمه؟؟

    آیا دستگاه تولید ۱۰ تن در روز رو میشه با ۱ میلیارد راه انداخت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *