درآمد خوراک دام و راههای دستیابی به آن

درآمد خوراک دام

در کشور ما روز به روز بر تعداد دام و طیور افزوده می شود. در چنین شرایطی بهترین کار راه اندازی خط تولید خوراک دام (کلیک کنید) و کسب درآمد خوراک دام است.

چگونه به درآمد خوراک دام برسیم؟

در 50 سال گذشته تهیه و تولید خوراک دام برای تمام جمعیت دامی کشور با مشکلات زیادی رو به رو بوده است. این در حالی است که تغذیه مهمترین عامل در پرورش دام و طیور به حساب می آید و حدود هفتاد درصد از هزینه تولید را شامل می شود. پس با ورود به این حیطه می توانید از درآمد خوراک دام برخوردار شوید.

مراتع در کشور ما یکی از منابع تجدید شونده تامین علوفه به حساب می آید. اما امروزه فشار زیادی به مراتع وارد می شود. تامین خوراک دام از مراتع بسیار کم هزینه تر از تولید علوفه به شکل کشت آبی است. دامداران به دلیل آنکه فشار زیادی به مراتع نیاورند باید از علوفه های تولیدی استفاده کنند.

برای جلوگیری از تخریب مراتع باید به فکر تولید علوفه از طریق کشت آبی باشیم. در این شرایط حتی می توانیم به درآمد خوراک دام نیز برسیم که سود زیادی برای تولید کننده دارد.

همچنین با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود وسایل تولیدی خوراک دام و طیور می توانیم از باقی مانده های محصولات کشاورزی برای تولید و کسب درآمد خوراک دام استفاده کنیم. با این کار بسیاری از دور ریز های محصولات کشاورزی دوباره وارد چرخه تولید و استفاده مفید می شوند.

برای دریافت لیست قیمت شماره تماس خود را وارد نمایید

مطالعه روی بخش درآمد خوراک طیور

قبل از راه اندازی خط تولید خوراک دام باید در ابتدا بررسی کامل اقتصادی و مطالعه درستی از بازار انجام دهیم. همچنین باید به طور کامل نیاز بازار، قیمت فروش و خالص سود فروش خوراک دام را بررسی کنیم.

با توجه با اینکه خوراک دام تولید شده به مصرف دام های داخل کشور می رسد فواید زیادی عاید کشور می شود. از جمله این موارد می توان به استفاده از ضایعات کشاورزی برای تولید خوراک دام و طیور و آبزیان اشاره کرد. همچنین میزان دام و طیور رور به روز در حال افزایش است و این می تواند تولید درآمد خوراک دام را افزایش دهد و از همه مهمتر اینکه در تولید خوراک دام به خود کفایی و استقلال می رسیم.

هرچه از مواد اولیه داخلی بیشتر استفاده کنیم خوراکی ارزانتر تولید خواهیم کرد و این امر باعث می شود تا قیمت تمام شده کم تر و در نتیجه قیمت فروش نیز کمتر شود و این کمک بزرگی به دامداران می کند. ما در این حالت به دلیل استقبال زیاد دامداران سود تولید خوراک دام بالاتر می رود.

کنسانتره چیست؟

در ابتدا تعریفی از کنستانتره داشته باشیم. به علوفه های آردی و خوراکی که در آن ساقه ها و تکه های بزرگ غلات دیده نمی شود کنستانتره می گویند.

کنسانتره اصولی شامل چه مواردی است؟

  • جیره تولید شده باید با احتیاجات دام مطابقت داشته باشد.
  • جیره باید دارای مواد مغذی و مورد نیاز روزانه دام باشد.
  • در جیره کنستانتره باید به میزان کافی انرژی و پروتئین وجود داشته باشد.
  • در جیره متعادل تمام مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز دام وجود دارد.
  • کنستانتره عاری از مواد مضر و سمی است که برای بدن دام ضرر دارد.
  • سود حاصل از جیره کنستانتره بیشتر از حالت سنتی است زیرا قابل برگشت بوده و بازده دام بسیار بیشتر از حالت سنتی است. پس درآمد خوراک دام دارای سود کافی برای دامدار است.
  • خوراک کنستانتره کاملا بهداشتی تولید می شود و روی طعم و بو گوشت و شیر اثر مثبتی دارد.
  • کنستانتره مرغوب برای تولید و پرورش دام های اصیل بسیار موثر است.

تولید خوراک دام برای کشور چه مزایایی دارد؟

درکشور، ما با فضولات کارخانجات مواد غذایی، دامداری ها و مرغداری ها رو به رو هستیم. با تولید خوراک دام در داخل کشور و تبدیل این مواد به مواد غذایی با ارزش برای دام و طیور، علاوه بر حل مشکل محیط زیستی سرمایه و سود زیادی نیز عاید کشور می شود. همچنین مانع ورود خوراک دام از سایر کشور ها شده و ارز نیز از کشور خارج نمی شود.

علاوه بر آن، راه اندازی خط تولید خوراک دام و درآمد خوراک دام، به استقلال در تولید محصولات دامی، پیشرفت اقتصادی، ایجاد شغل و استفاده از نیروهای متخصص در کشور کمک زیادی می کند.

برای راه اندازی خط تولید خوراک دام به ماشین آلاتی نیاز داریم که بتوانند خوراک دام و طیور را با فرمولی مشخص تولید کنند.

قسمت های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید

  • مواد اولیه
  • آسیاب
  • قسمت بندی و مخلوط کردن
  • دستگاه پلت
  • بسته بندی

در تمام کارخانجات تولید خوراک دام از تمام این ماشین آلات به صورت مشابهی استقاده می شود. تنها کیفیت خوراک بدست آمده با هم متفاوت است.

پروسه تولید جهت رسیدن به درآمد خوراک دام

در ابتدا مواد اولیه مانند گندم، جو، سویا و سایر غلات مورد نیاز را آسیاب می کنند. این مواد را داخل میکسر ریخته تا با مواد افزودنی دیگر ترکیب شوند. سپس این مواد را با ماشین آلات مخصوصی به داخل دستگاه پلت ساز می ریزند. در این دستگاه مواد تحت گرما، فشار و رطوبت قرار می گیرند و دانه های پلت با توجه به سایز مورد نظر تولید می شود. مرحله آخر بسته بندی و ورود به بازار است.

جمع بندی

در این مقاله با فرآیند راه اندازی خط تولید خوراک دام (کلیک کنید) آشنا شدیم. از فواید تولید خوراک دام و درآمد خوراک دام گفتیم و مزایای که برای کشور داشت را برشمردیم. شرکت ما تمام تجهیزات مورد نیاز شما برای احداث خط تولید خوراک دام را با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

1 دیدگاه برای “درآمد خوراک دام و راههای دستیابی به آن

  1. خیرابادی احمد رضا گفته:

    سلام سرمایه اولیه برای یه کارگاه کوچک تولید خوراک دام وطیور
    وبرای دستگاه ها چه مبلغ سرمایه
    اولیه لازمه ممنون میشم راهنمایی نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *