قیمت آسیاب میکسر دامداری و مرغداری

قیمت آسیاب میکسر دامداری

امروزه با توجه به آشنایی و مصرف بیشتر خوراک پلت شده، قیمت آسیاب میکسر دامداری که جز مهم ترین دستگاه تولیدی این خوراک می باشد، نکته حائز اهمیتی برای کارخانجات تولید پلت می باشد. چرا که خرد و میکس مواد اولیه به عنوان دو امر اساسی و تاثیر گدار در تولید پلت با کیفیت و مرغوب محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره کسب نمایید.

فرآیند آسیاب کردن

اساس کار این دستگاه خرد و تکه کردن مواد اولیه از قبیل سویا، ذرت، گندم و علوفه به منظور کاهش اندازه ذرات می باشد. اندازه ذرات امری بسیار مهم در ادامه روند تولید پلت، کیفیت آن، میزان فرسایش دستگاه و میزان تاثیر آنزیم های گوارشی در هضم و جذب می باشد. در سیستم آسیاب فاکتورهایی از قبیل رطوبت مواد، فصل رشد دانه و شرایط رشد آن از عوامل موثر در اندازه ذرات خواهد بود.

انواع آسیاب

آسیاب ها بر اساس نحوه خرد کردن مواد در دو دسته چکشی و غلطکی طراحی شده اند:

آسیاب چکشی

همان طور که از اسم این آسیاب پیداست چکش های تعبیه شده در دستگاه نقش اصلی در خرد کردن مواد را برعهده دارند. با شروع عملکرد دستگاه و بچرخش درآمدن محور اصلی آسیاب، چکش ها به صورت دایره ای شدروع به چرخش کرده  و در اثر برخورد با مواد سبب خرد شدن آنها و در نهایت خروج از توری آسیاب می شود.

 آسیاب غلطکی

آسیاب رولی یا غلطکی بر پایه مهم ترین جز خود ینی غلطک ها ساخته شده اند. این غلطک ها بنا به فاصله بین شان در خلاف یکدیگر به چرخش درآمده و مسبب خرد شدن مواد می گردند. از مزایا این دستگاه نسبت به آسیاب چکشی میتوان به راندمان بهتر انرژی، تولید سر و صدای کمتر و توزیع یکنواخت ذرات اشاره کرد. استفاده از غلطک هایی با شیار بیشتر و متناسب با نوع ذره علاوه بر تاثیر در کیفیت پلت  در قیمت آسیاب میکسر دامداری نیز موثر خواهد بود.

میکسر

رشد کافی در سلامت غذایی دام و طیور و تولید مناسب، وابسته به نحوه میکس مواد بر اساس فرمول جیره بندی غذایی متعادل در دستگاه میکسر می باشد. از این رو توجه به همگن بودن و یکنواختی مواد یکی از مهم ترین فاکتورهای کیفیت در پلت محسوب می شود. بر اساس نوع طراحی انجام شده و قیمت آسیاب میکسر خوراک دام میکسر در دو دسته افقی و عمودی تقسیم قرار گرفت، که به توضیح هریک می پردازیم.

میکسر افقی

چرخش محور اصلی افقی و پدال های تعبیه شده روی این میکسر سبب حرکت رفت و برگشتی و مخلوط شدن مواد می شود. بر اساس اینکه روی محور اصلی پدال یا نوار مارپیچ تعبیه شده باشد، این میکسر به دو نوع پدالی و ریبونی تقسیم بندی می شود. در میکسر افقی صفحاتی در فاصله و زاویه های مشخص بر روی شافت متصل شده اند و در نوع ریبونی دویا چند نوار مارپیچ تعبیه شده که سبب حرکت مواد به جلو میگردد. نبود نقاط مرده میکسر ریبونی افقی به علت نحوه حرکت مواد در آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت آسیاب میکسر دامداری می باشد.

میکسر عمودی

اساس کار این دستگاه استفاده از مارپیچ عمودی در مخزن و بالا کشیده شدن مواد از مخزن بوسیله شروع حرکت مارپیچ و سپس ریخته شدن مواد پائین و مخلوط شدن تدریجی مواد می باشد. حرکت آهسته و میکس و اتلاف زمان از مزعایب این دستگاه بشمار میرود.

جمع بندی

در قیمت آسیاب میکسر دامداری نوع و میزان تجهیزات بکاربرده شده در توسط کارخانجات از اصلی ترین عوامل موثر می باشد. چرا که با داشتن تجهیزات در مدت زمان کوتاهی شاهد برگشت هزینه صرف شده و رشد اقتصادی خواهید بود.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *