آسياب ميكسر دست دوم به همراه مشاوره رایگان

آسياب ميكسر دست دوم

يكي از صنايعي كه امروزه در كشورمان محبوبيت فراواني پيدا كرده است و افراد زيادي در اين حوضه مشغول به كارند پرورش دام و طيور و حتي گاهي تهيه خوراك براي دام و طيور است كه لازمه هر دوي آن‌ها داشتن دستگاه‌هايي پيشرفته همچون آسياب، ميكسر و بالابر است در نتيجه براي آغاز به كار شما نياز به اين دستگاه‎ها داريد. اما بعضي اوقات افراد براي شروع كار سرمايه اوليه زيادي را در اختيار ندارند يا اصلا توان مالي خريد چنين دستگاه‌هايي را ندارند، در اين جور مواقع افرادي كه به دنبال بهبود دستگاه‌هاي خود هستند به فروش آسياب ميكسر دست دوم مي‎پردازند.

اين فرصت خوبي براي افراد ناتوان در تهيه دستگاه‌هاي نو است. در اين بخش قصد داريم به آسياب و ميكسر دست دوم بپردازيم و اينكه هنگام خريد بايد به چه نكاتي توجه داشت يا حتي اين نكته كه دست دوم بودن يك دستگاه چقدر در كاهش قيمت آن موثر است.

آسياب يك دستگاه كاملا صنعتي بوده و براي خرد كردن و پودر كردن غذاي طيور، دان و علوفه به كار مي‌رود. آسياب‌هاي دامداري به دو نوع چكشي و غلتكي تقسيم مي‌شوند و هركدام از بخش‌هاي مختلفي تشكيل شده‎اند كه بررسي آن‌ها در حين خريد دستگاه دست دوم اهميت بسياري دارد و در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم.

ظرفيت

يكي از فاكتور‌هايي كه در دستگاه‌هاي آسياب ميكسر دست دوم بسيار مورد توجه دامداران و مرغداري‌هاست ظرفيت دستگاه‎هاست كه به طبع هرچه ظرفيت دستگاه‌ها بيشتر باشد آن دستگاه از قيمت بالاتري برخوردار است. ظرفيت آسياب‌ها بين 2 الي 10 تن بر ساعت متغير مي‌باشد. در اين مورد آسياب‌هاي چكشي بهتر تلقي مي‌شوند زيرا قادر به آسياب طيف وسيعي از مواد اوليه هستند.

ميزان مصرف انرژي (موتور)

يكي ديگر از مواردي كه در آسياب؛ حال چه نو و چه دست دوم، ميزان مصرف انرژي توسط موتور دستگاه است كه مي‎تواند باعث كاهش هزينه‎ها شود براي مثال آسياب غلتكي در اين مورد از آسياب چكشي برتري دارد و انرژي مصرفي آن كمتر مي‌باشد در نتيجه بهينه‎تر به شمار مي‌رود بنابراين اگر شما قصد تهيه آسياب ميكسر دست دوم را داريد حتما به اين مورد توجه كنيد.

لرزش، صدا و حرارت

اما اگر بخواهيم يكي ديگر از فاكتور‎ها؛ كه البته در دجه دوم از نظر اهميت قرار دارد، را نام ببريم مي‌توانيم به توليد صدا و حرارت يا گاهي لرزش دستگاه اشاره كنيم. گاهي دستگاه ميكسر خوراك دام دست دوم از كيفيت بالاتري برخوردار است اما صدا و حرارت بدي ايجاد مي‌كند به همين علت است كه ميگوييم در درجه دوم قرار دارد. در اين مورد نيز آسياب غلتكي برتري دارد و علاوه بر تمام اينها آلودگي كمتري نيز توليد مي‌كند.

سرعت

اما آخرين و مهم ترين امر در تهيه آسياب ميكسر دست دوم كه بايد به آن توجه داشت سرعت توليد است. در اين مورد آسياب چكشي برتري دارد و مي‌تواند حتي گاهي با سرعت معادل 7000 متر در دقيقه كار كند اما از طرفي آسياب غلتكي با سرعت كمتر مواد يكدست‌تري را به شما تحويل مي‌دهد

و در آخرين بخش بايد به استهلاك دستگاه و مقدار استفاده آن توسط فرد قبل نيز توجه شود و اينكه آيا دستگاه هنوز گارانتي دارد يا خير.

جمع بندی

اين‎ها همه نكاتي بودند تا اگر شما نيز قصد تهيه دستگاه‌هاي دست دوم را داريد بتوانيد با توجه به اين نكات بهترين انتخاب را داشته باشيد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و مشاوره تخصصی رایگان دارید با ما تماس بگیرید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *