آسیاب میکسر تک فاز و قیمت آن

آسیاب میکسر تک فاز

یکی از اصلی ترین دغدغه های دامدارن و سالن داران تیه خرواک و جیره مناسب برای دام و طیور خود است.  چراکه باید خوراک دام و طیور به صورت روزانه تهیه شود. برای گاوهای شیرده بهتر است از علوفه تازه و باطراوت استفاده شود تا به سرعت رشد کند و باعث سلامتی دام می شود. برای این کار باید از آسیاب میکسر تک فاز استفاده کرد.

بنابراین همیشه باید دستگاهی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند خوراک را به صورت یکنواخت و همگن از مواد اولیه همچون گندم، جو، سبوس، چغندرقند، کنجاله تخم پنبه و سایر غلات و مواد معدنی تامین کنند.

آسیاب یک دستگاه صنعتی است که در مرغداری ها و دامداری ها مورد استفاده قرار می گیرد. از آسیاب میکسر تک فاز برای آسیاب کردن دانه های غلاتی همچون سویا، ذرت، جو و سایر غلاتی که در جیره غذایی طیور استفاده می شود، به کارگرفته می شود.  با برخی از این آسیاب ها حتی می توان استخوان را نیز که به عنوان بخش مهمی از جیره غذایی طیور به حساب می آید، را نیز آسیاب کرد.

نکاتی درباره آسیاب میکسر تک فاز

آسیاب ها با ظرفیت های مختلف برای دامداری ها و مرغداذی ها تولید می شود و به فروش می رسد. آسیاب های برقی با ظرفیت های متفاوت برای سالن های دام و طیور تولید می شود.

آسیاب ها در مرغداری ها در دو نوع آسیاب میکسر تک فاز و سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد.

آسیاب هایی برای ظرفیت های 500 کیلو تا پنج تنی با تکنولوژی روز دنیا و با کیفیت تولید می شوند. آسیاب ها از ورقه های فولادی تشکیل شده اند که با رنگ به صورت کامل پوشش داده شده اند.  این مدل آسیاب ها بدون لرزش و بی صدا کار می کنند.  بسیاری از آن ها با موتوژن های سه فاز و تک فاز کار می کنند.  البته باید مطلع باشید که آسیاب هایی که با موتور چینی ساخته شده اند، قیمت پائین تری داشته باشند.

آسیاب مرغداری

برای آسیاب غذای طیور از آسیاب مرغداری که وسیله ای صنعتی است، استفاده می شود. با آسیاب می توان دانه های غلاتی مثل سویا، جو و …  را آسیاب کرد.

بسیاری از مرغداری ها برای پایین آوردن قیمت دان مرغ و بالا بودن قیمت دان آسیاب شده، اقدام به خرید

آسیاب میکسر کرده اند.

مرغداران به دلیل آنکه دان آسیاب شده آماده بی کیفیت است و همچنین قیمت آن بالا است باعث شده است که قیمت تمام شده مرغ بالا برود. بنابراین برای پایین آمدن قیمت مرغ و بالا رفتن کیفیت خوراک مرغ، مرغداران رو به تولید خوراک مرغ با آسیاب میکسر تک فاز کرده اند.

قیمت آسیاب میکسر کوچک به سه عامل وابسته است. کیفیت، نوع موتورهای موتوژن که بر بی صدا و کم لرزش بودن آن و قیمت آن تاثیر گذار است. همچنین عامل دیگر بدنه فولادی و میزان استحکام آن است.

دستگاه آسیاب میکسر مرغداری

دستگاه میکسرآسیاب در سالن های پرورش طیور و انواع سالن های پرورش دام استفاده می شود. دستگاه اسیاب میکسربه این صورت کار می کند که بعد از آسیاب شدن خوراک فرموله شده دام وطیور و خرد شدن آن، وارد میکسر شده تا مواد با هم مخلوط شوند و جیره غذایی آماده شود.

بعضی دستگاه های میکسر براساس استاندارهای تعیین شده ای طراحی و تولید می شوند. استانداردهایی همچون ایزو 9001 و استاندارهای CE اروپا و همچنین استانداری که میزان کیفیت آن را تعیین می کند. در زمان خرید به این عوامل دقت بفرمایید زیر از جمله عواملی است که در قیمت آسیاب میکسر 5 تنی تاثیر می گذارد.

بهترین انتخاب برای تهیه خوراک دام و طیور، دستگاه های آسیاب میکسر است.  با کمک این دستگاه می توان هزینه ای که باب نیروی انسانی می شود را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داد. به طوری که این میزان هزینه را به صفر رساند . چراکه این دستگاه به صورت کاملا اتومات کار می کند و پس از نصب نیاز به هیچ نیروی انسانی ندارد.

دستگاه آسیاب میکسر دامداری

همان طور که از اسم دستگاه آسیاب میکسر تک فاز مشخص است برای آسیاب و مخلوط کردن خوراک مورد استفاده قرار می گیرد. خوراکی همچون سویا، گندم، جو و سایر موادی که در جیره غذایی دام و طیور استفاده می شود را می توان با این دستگاه، خرد و مخلوط کرد.

آسیاب ها با ظرفیت های مختلفی بنا به نیاز دامداری ها و مرغداری ها تولید می شوند. قیمت آسیاب دامداری ها وابسته به عواملی همچون رنگ کوره ای آن، جنس فولادی صفحات آن است. این عوامل در میزان مقاومت و استحکام آن در برابر فشار و رطوبت تعیین کننده هستند.

آسیاب میکسرهای دامداری یا ظرفیت تولید 500 کیلو گرمی مناسب پروررش دهندگان طیوری همچون بلدرچین، مرغ و کبک است. این آسیاب می تواند در طول یک ساعت یک و نیم تن خوراک را آماده کند. هرچه ظرفیت ورودی آسیاب بالا رود، میزان خوراک آسیاب شده بیشتری را نیز تولید می کند.

جمع بندی

در این مقاله به اهمیت آسیاب میکسر تک فاز و عوامل موثر بر قیمت آسیاب پرداختیم. دستگاه تولید دان را به عنوان یکی از عوامل موثر بر کیفیت آن شناخته شده است.  آسیاب میکسر تک فاز با قیمت های متفاوتی عرضه می شود و باید در زمان خرید به قیمت و کیفیت آن دقت کرد. آسیاب میکسرهایی که از ورقه های فولادی ساخته شده اند از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. برای خرید بهترین آسیاب می توانید از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *