آسیاب میکسر و بالابر مرغداری

بالابر مرغداری

دان منبع مغذی برای تامین خوراک دام و طیور است.  دان در چند مرحله تولید می شود و از چند دستگاه برای تولید آن بهره گرفته می شود. در مرحله اول از دستگاه خردکن یا آسیاب استفاده می شود تا مواد اولیه به صورت پودر درآید. سپس مواد توسط بالابر به بالا کشیده شده و داخل دستگاه میکسر ریخته می شود.

این مراحل به صورت پشت سرهم انجام می گیرد. به این صورت که از یک طرف مواد پودر می شوند و از طرف دیگر بالابر مرغداری پودرها را داخل محفظه میکسر می ریزد.

نحوه کار بالابر برقی مرغداری

در مرغداری هایی که کاملا مکانیزه هستند، خوراک طیور بعد از فرایند آسیاب شدن و میکس شدن توسط بالابر به خطوط انتقال دان می روند. بالابر مرغداری از لوله و مارپیچ هایی تشکیل شده است. این میله مارپیچی توسط الکتروموتور به صورت چرخشی در آمده و همین چرخش دان را به بالا منتقل می کند.

همان طور که گفته شد تولید دان در چند مرحله انجام می گیرد.

در مرحله اول مواد اولیه به خرد کن وارد می شود.  خردکن تمام دان را به صورت پودر در می آورد.

بعد از آن مواد خرد شده توسط بالابر به سمت بالا می رود تا به مخزن میکسر ریخته شود. استفاده از این دستگاه باعث انتقال تمام مکانیزه دان به میکسر شده و دیگر نیازی به نیروی انسانی برای انجام آن نیست. علاوه برآن انتقال نیاز به زمان کمتری دارد و انرژی کمتری را تلف می کند.

بعد از آنکه میکس انجام شد، دان به سالن های پرورش مرغ انتقال داده می شود تا مصرف شود.

بالابر مرغداری بنا به میکسر و خرد کن در مدل ها و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شود. بالابرها در نوع ثابت و سیار در ارتفاع های یک متری تا ده متری بنا به نیاز مشتری طراحی و تولید می شوند.

مشخصات بالابر مرغداری

بالابر یکی از تجهیزات و دستگاه هایی است که در مرغداری ها برای انتقال دان استفاده می شود. بالابر از لوله های 4، 6 و 8 اینچی با طول 3، 4 و 6 متری ساخته شده است.  این لوله ها با بهترین فنرهای ساخت آلمان و ایتالیا ساخته و عرضه می شوند.

ضخامت بدنه بالابر مرغداری در حدود 4 و یا 6 میل است که با موتورهای نوتوژن و یا موتورهای ساخت چین طراحی می شوند.  بالابر را باید از شرکت هایی خریداری کرد ضمانت و همچنین خدمات پس از فروش دارند، خریداری کرد.

در کل بالابر مرغداری در ابعاد یک تا ده متری تولید می شوند.  می توان گفت که از حیاتی ترین ابزارهای تولید دان در مرغداری ها و سالن های پرورش طیور می باشد.

کاربرد بالابر در دستگاه آسیاب میکسر دامداری ها و مرغداری ها

افزایش قیمت غلات و همچنین کاهش کیفیت خوراک دام پودر شده، باعث شده است که دامداران و پرورش دهندگان تمایل به تولید خوراک باکیفیت و مرغوب داشته باشند.

دستگاه های آسیاب میکسر می تواند به عنوان مهم ترین و اصلی ترین دستگاه در تولید خوراک دام و طیور کاربرد داشته باشد. با کمک این دستگاه می توان خوراک سالم و باکیفیتی را برای دام و طیور خود تهیه کنند. این دستگاه هم مواد خوراکی را آسیاب می کند، سپس با بالابر مرغداری به دستگاه میکسر می برد و در آنجا باهم مخلوط می کند تا خوراک یکدست تری بدست بیاید.

اجزاء دستگاه آسیاب میکسر دامداری ها و مرغداری ها

دستگاه آسیاب میکسر از آسیاب، میکسر و دستگاه بالابر مرغداری و دامداری تشکیل شده است.

آسیاب دانه های مغذی همچون سویا، ذرت و گندم را پودر می کند. این دستگاه حتی خوراکی هایی که میزان سختی بیشتری دارند، همچون استخوان را می تواند خرد کند.

بنا به تجربه های اخیر، در اکثر موارد آسیاب های با ظرفیت خرد کردن نیم، یک و یک و نیم تنی در ساعت و همچنین تک فاز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت آسیاب ها در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این دستگاه برای مرغداری ها با ظرفیت بسیار کم تا بزرگترین مرغداری ها قابل استفاده می باشد.

بخش دیگری از قطعات موجود در دستگاه آسیاب میکسر،  بالابر مرغداری است. با استفاده از این دستگاه خوراک آماده شده به داخل مخزن میکسر ریخته شده تا مخلوط یکدست تر شود. بالابرها با اندازه های مختلفی تولید می شوند.  این ابعاد بسته به فاصله انتقال دارد.

 معرفی آسیاب میکسر مرغداری

آسیاب میکسر مرغداری به صورت گسترده ای برای تهیه دان دام و طیور از سویا، ذرت و سایر مواد جیره مورد استفاده قرار می گیرد. فروش آسیاب میکسر مرغداری بنا به گنجایش سالن پرورش دام و طیور در سراسر کشور انجام می گیرد.

آسیاب میکسر در اندازه های متفاوت برای مرغداری های کوچک، سالن های نگهداری پرندگان و همچنین سالن های عظیم مرغداری تولید و عرضه می شوند.

جمع بندی

دستگاه های بالابر به میکسر متصل است و وظیفه بالابردن مواد خرد شده به داخل میکسر را دارد. همچنین وظیفه انتقال به خط دان را برعهده دارد. در حقیقت با وجود یک بالابر می توان از هزینه ها به میزان قابل توجهی کاست. این دستگاه باعث می شود که مدت زمان انتقال دان به داخل سالن ها کاهش پیدا کند.

شما می توانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان ما بهترین انتخاب را بنا به نیاز سالن پرورش دام و طیور خود داشته باشید. قبل از انجام هر خریدی با واحد کارشناسی ما تماس حاصل کنید و تمامی سوالات خود را برای خرید بالابر مرغداری با آن ها در میان بگذارید. در نهایت با دریافت اطلاعات کافی می توانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *