مشخصات آسیاب میکسر کوچک در بازار ایران

آسیاب میکسر کوچک

اگر با انواع آسیاب میکسر ها از جمله آسیاب میکسر کوچک و صنعتی آشنایی ندارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. آسیاب میسکر ها از تجهیزات ناگسستنی خط تولید خوراک فراوری شده می باشند. امروزه تولید خوراک های فراوری شده در کشورمان رو به گسترش است و از سوی دیگر تجهیزاتی همچون میکسر ها و آسیاب ها روز به روز پیشترفته تر می شوند. این امر ضرورت بهره گیری از روش های نوین و مفید بودن آسیاب میکسر ها را نمایان می سازد.

فرایند آسیاب کردن

در خط تولید خوراک، اولین مرحله تبدیل مواد خوراکی اولیه به فرم آسیاب شده و پودر شده آنها است. چرا که برای میکسر کردن و پلت کردن مواد خوراکی و یا اکسترودر کردن آنها نیاز است که اندازه مواد خوراکی تا حد نیاز کوچک شود. در نتیجه اصلی ترین کارکرد آسیاب ها از جمله آسیاب میکسر کوچک در هر نوعی که باشند، خرد کردن و آسیاب کردن مواد غذایی اولیه می باشد.

برای آسیاب کردن مواد خوراکی باید آنها را وارد مخزن دستگاه کرد سپس با توجه به نوع سیستمی که آسیاب ها کار می کند مواد خرد شده و با زمانیکه به اندازه حفره های توری برسند از خروجی دستگاه خارج می شوند. همان گونه که از نام آسیاب میکسر کوچک انتظار می رود، مواد پس از آسیاب شدن می بایست میسکر شوند. پس از آن که مواد توسط دستگاه آسیاب به ابعاد کوچکی تبدیل بشوند به کمک انتقال دهنده ها و بالابر ها وارد دستگاه میکسر می شوند.

مهم ترین وظیفه میکسر ها، مخلوط سازی مواد آسیاب شده با یکدیگر می باشد. فرایند مخلوط کردن مواد مختلف نیز پیچیدگی های خاص خورد را دارد و برای مخلوط شدن مواد با یکدیگر مکانیزم های متفاوتی بکار گرفته می شود. در نتیجه میکسرها انواع مختلفی را شامل می شوند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه های آسیاب میکسر کوچک

همان طور که اشاره شد، دستگاه های آسیاب و میکسر بر اساس نحوه کارکرد شان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. دستگاه های آسیابی که در ایران مورد توجه اغلب مراکز پرورش دهنده و تولید کنندگان قرار گرفته است، از نوع آسیاب های چکشی و یا غلطکی می باشد.

آسیاب های چکشی

خط تولید مجهز به آسیاب میسکر کوچک که آسیاب آن از نوع چکشی می باشد، دارای بخش های ذیل در قسمت دستگاه آسیاب خود است:

– الکتروموتور: الکتروموتور ها بسته به نوع برقی که نیاز دارند به سه دسته تک فاز، دو فاز و سه فاز تقسیم می شوند. در این زمینه خوب است بدانید که آسیاب میکسر تک فاز  برای مراکز کوچک رایج تر اند.  به علاوه در نظر داشته باشید که شرکت سازنده الکتروموتور بسیار حائز اهمیت است.

– شاسی و پای ها

– تغذیه کننده اسیاب

– توری یا همان الک آسیاب

– محور اصلی آسیاب(شافت)

– چکش ها

آسیاب های غلطکی

بخش آسیاب خط تولید های مجهز به آسیاب میکسر کوچک از اجزای مختلفی تشکیل شده است که اصلی ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

– جفت غلطک ها: در آسیاب های غلطکی، غلطک ها به صورت جفت شده نصب می شوند.

– تغذیه کننده فیدر یا همان آسیاب

– محور اصلی آسیاب

– توری آسیاب(الک)

– الکتروموتور

– شاسی و بدنه دستگاه

مقایسه آسیاب های چکشی و غلطکی

آسیاب های چکشی را می توان برای طیف وسیعی از مواد مورد استفاده قرار داد. به علاوه مواد فیبری و یا مواد سرشار از پروتئین به خوبی با آسیاب های چکشی، خرد و آسیاب می شوند. هزینه اولیه و نصب و راه اندازی آسیاب های چکشی از آسیاب های غلطکی پایین تر می باشد. به علاوه هزینه های سرویس کردن آن نیز پایین تر خواهد بود، چرا که سیستم آسیاب های چکشی ساده از آسیاب های غلطکی است.

از سوی دیگر آسیاب های چکشی آلودگی صوتی بیشتری نسبت به آسیاب های غلطکی ایجاد می کنند. البته قیمت آسیاب مرغداری کوچک در نوع چکشی آن بسیار مقرون صرفه خواهد بود. مصرف انرژی آسیاب های چکشی بیشتر از آسیاب های غلطکی است. داندمان آسیاب های غلطکی بالا تر از آسیاب های چکشی می باشد. تجربه نشان داده است که آسیاب های غلطکی مواد را همگن و یکنواخت تر از آسیاب های چکشی خرد می کنند.

مکانیسم عملکرد آسیاب های چکشی و غلطکی

در آسیاب های چکشی بخش اصلی فرایند توسط چکش ها صورت می پذیرد. چکش ها می توانند ثابت یا متحرک باشند. توری آسیاب بر روی روتور قرار میگیرد. در آسیاب میکسر کوچک ابعاد و حتی برخی از آپشن های روی دستگاه می تواند متفاوت باشد. با به حرکت در امدن محور اصلی آسیاب، چکش ها به صورت دورانی در شعاع صفحات فلزی حرکت می کنند و در اثر برخوردشان با مواد خوراکی، مواد آسیاب می شوند.

آسیاب های غلطکی بر این اساس عمل می کنند که دو غلطک مجاور هم در جهت های مخلف شروع به چرخیدن می کنند. از آسیا ب های غلطکی برای شکستن و خرد کردن مواد فیبری هم استفاده می شود. به علاوه زمانیکه بخواهیم دو نوع ماده مختلف را آسیاب کنیم، از دو نوع غلطک استفاده می کنیم.

جمع بندی

در رابطه با خرید و یا آسیاب میکسر کوچک نکات فنی بسیاری وجود دارد که بسته به نوع دستگاه مورد نیاز تایین می شود. برای دریافت مشخصات فنی به ماشین آلات توصیه می کنیم تا با مشاورین با تجربه شرکت پلت آنلاین در ارتباط باشید. شما می توانید از این طریق علاوه بر دریافت توضیحات کامل در باره دستگاه ها، قیمت های روز تجهیزات را از مشاورین ما دریافت کنید.

 

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *