بهترین قیمت آسیاب میکسر خوراک دام

قیمت آسیاب میکسر خوراک دام

فاکتور های موثر بر کیفیت و قیمت آسیاب میکسر خوراک دام، موضوع اصلی این مقاله است. توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه باشید و  با استفاده از این اطلاعات شناخت بهتری در رابطه با آسیاب میکسر ها پیدا کنید. امروزه در صنعت دامداری با استفاده از تجهیزات به روز سعی بر آن است که فرایند تهیه خوراک فراوری شده و با کیفیت، در مدت زمان کوتاه تر و با کمترین هزینه صورت پذیرد. در خط تولید خوراک دام نیز سعی بر آن است تا با استفاده از دستگاه آسیاب و میکسر به خوراکی باکیفیت و مناسب و البته اقتصادی، دست یافت.

دستگاه آسیاب خوراک دام چیست؟

در خط تولید خوراک دام، خوراک نهایی به صورت خوراک پلت شده یا به صورت میکسی از مواد مغذی می باشد. در هر دو حالت لازم است تا مواد خوراکی را از فرم اولیه شان به حالت آسیاب شده و یکنواخت تبدیل کرد. اصلی ترین کارایی دستگاه آسیاب خوراک دام تبدیل مواد خوراکی اولیه به فرم آسیاب شده و یا پودر شده آنها می باشد.

توجه داشته باشید که مواد آسیاب شده باید اندازه معینی داشته باشند و اگر برزگتر باشند، منجر به اتلاف خوراک و یا سو هاضمه در حیوان می شوند. اندازه ذرات با استفاده از توری های تعبیه شده در دستگاه تعیین می شود، سالم بودن توری ها و انتخاب درست آنها دستیابی به خوراک آسیاب شده یکدستی را نتیجه می دهد. با بالا رفتن کیفیت قطعات، علاوه بر بالارفتن کیفیت محصول، قیمت آسیاب میکسر خوراک دام نیز بالا می رود.

برای آسیاب کردن مواد خوراکی باید آنها را از ورودی به مخزن دستگاه انتقال داده، سپس دستگاه با توجه به نوع سیستم خود شروع به خرد کردن آنها می کند و زمانیکه مواد به اندازه حفره های توری ها خرد شوند از آسیاب خارج می شوند.

دستگاه میکسر چیست و چه نقشی در خط تولید خوراک دارد؟

فرایند میکس از مراحل اساسی در کارخانه خوراک است. لازمه یکنواخت شدن مواد مغذی و حداکثر شدن بهره وری حیوان از خوراک، میکس و مخلوط کردن خوراک می باشد. البته میکسر ها بسته به نوع و کاربری شان به شیوه های متفاوتی این فرایند را انجام می دهند و بر این اساس قیمت های متفاوتی هم دارند. برای مثال، قیمت میکسر افقی مرغداری از نوع عمودی آن یا میکسر های مخصوص دامداری متمایز می باشد.

پراکندگی ناهمسان اجزای خوراک می تواند منجر به کاهش عملکرد حیوان شود، چرا که حیوانات باید مقادیر مختلفی از مواد مغذی را در نسبت هایی مناسب و تعیین شده را به دست بیاورند. پس از اینکه مواد مورد نظر توسط دستگاه آسیاب به ذرات کوچک تبدیل شدند، بر اساس نوع جیره فرمول بندی شده باید با یکدیگر مخلوط شوند. فرایند مخلوط کردن مواد با یکدیگر، به کمک دستگاه میکسر انجام می گیرد. توجه داشته باشید که علاوه بر قیمت آسیاب میکسر خوراک دام باید به به کیفیت و آپشن های اضافی آسیاب میکسر ها توجه داشته باشید.

انواع میکسر و آسیاب

میکسر ها انواع مختلفی دارند، اگر بر اساس نوع مواد خوراک آنها را دسته بندی کنیم می توان میکسر ها را در دو دسته ی میسکر های خشک و میکسر های تر دسته بندی کرد. گفتنی است که به میکسر های تر، میکسر های مرطوب یا مایع نیز گفته می شود. بر اساس نوع طراحی و ساخت، سه نوع میکسر عمودی، افقی و TMR خواهیم داشت. تنوع آسیاب ها از میکسر ها کمتر است. آسیاب ها براساس مکانیسم عملکردشان به دو نوع آسیاب چکشی و آسیاب غلطکی تقسیم می شوند.

قیمت آسیاب میکسر خوراک دام

عوامل متعددی بر روی قیمت آسیاب میکسر ها تاثیر گذارند، اما مهم ترین عامل نوع آسیاب و میکسر موردنظر خواهد بود. هر نوع از این دستگاه ها نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند، اما بر اساس سیستم و تجهیزات بکار رفته قیمت آسیاب میکسر خوراک دام هایشان تعیین می شود. در میان میکسر ها، میکسر های عمودی از سیستم ساده تری نسبت به میکسر های افقی برخوردارند، به همین سبب معمولا قیمت پایین تری دارند.

میکسر های افقی بر اساس پدال های تعبیه شده بر روی محور افقی شان به دسته های میکسر پدالی و میکسر ریبونی یا نوار حلزونی، تقسیم می شوند. نوع دیگر میکسر ها، میکسر های TMR می باشد. این نوع میکسر ها از بعد از انواع عمودی و افقی میسکر طراحی و تولید شده اند و در حال حاضر در کشور های پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته اند. قیمت اسیاب میکسر خوراک دام که از این نوع میکسر ها تشکیل شده است، بالاتر از دو نوع دیگر است. از نظر نوع کاربری می توان گفت که میکسر های TMR جایگزین خوبی برای میکسر عمودی هستند.

بخش های مختلف آسیاب های چکشی و غلطکی

برای داشتن درکی بهتر از آسیاب می بایست با اجزای آنها آشنایی داشته باشید. در بخش ذیل، اصلی ترین قطعات آسیاب ها ارائه می شود. سیستم آسیاب های چکشی، جندان پیچیده نیست. در ادامه به بررسی قطعات اصلی این دستگاه می پردازیم:

– الکتروموتور

– تغذیه کننده آسیاب یا همان فیدر

– محور اصلی آسیاب

– چکش ها

– توری اسیاب یا الک

– محفظه قطره ای شکل

آسیاب های غلطکی نیز از اجزای ذیل تشکیل شده اند:

– تغذیه کننده آسیاب(فیدر)

– چندین جفت غلطک افقی

– الکتروموتور

– خروجی مواد

– شاسی و پایه

بخش های مختلف میکسر های عمودی و افقی

دو نوع اصلی میکسر ها، میکسر های افقی و عمودی می باشد. قیمت میکسر افقی خوراک دام، به دلیل نوع تجهیزات بکاررفته در آن بیشتر می باشد. در میکسر ها از یک مارپیچ عمودی که در مخزن قرار میگیرد، استفاده می شود. الکتروموتور و مجموعه تسمه ها یا گیربکس نیروی لازم را تامین و منتقل می کنند. البته بسته به نوع میکسر، شکل متصل شدن محور اصلی آن و نوع ریبون یا پدال های روی آن متغیر خواهد بود.

جمع بندی

شناخت درست ویژگی ها و مشخصات والبته قیمت آسیاب میکسر خوراک دام، به انتخابی درست در خرید آنها خواهد انجامید. با بکارگیری نوع مناسب آسیاب میکسر، می توانید خوراکی بسیار باکیفیت را تولید کنید که به طور غیرمستقیم بر افزایش سوددهی تان تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *