انواع آسیاب میکسر به همراه لیست قیمت

انواع آسیاب میکسر

خوراک دام، طیور و آبزیان با دانه ها، مواد فیبری و انواع غلات تامین می شود. این مواد به صورت خرد شده و آسیاب شده مورد استفاده قرار می گیرند. انواع آسیاب میکسر  برای خرد کردن دانه های خوراکی و غلات برای تغذیه دام، طیور و آبزیان استفاده می شوند. داشتن آسیاب میکسری با کیفیت بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ساخت و طراحی آسیاب میکسرها را می توان به دو دسته غلطکی و چکشی تقسیم کرد. هر کدام از این دسته ها کاربرد خاص خود را دارند.

معرفی انواع آسیاب

آسیاب غلطکی

آسیاب غلطکی یکی از انواع آسیاب میکسر  است که برای خرد کردن دانه ها و مواد فیبری استفاده می شود. این آسیاب دانه ها و مواد فیبری را به شکل ورقه ای درمی آورد. اگر دو نوع غلات داشته باشیم، نیاز است که از دو جفت آسیاب غلتکی استفاده شود.

آسیاب چکشی

آسیاب چکشی به صورت چکش گونه مواد را خرد می کند. تعداد چکش ها، سایز چکش، میزان سایش، سرعت ضربه هر چکش، قطر منافذ صفحه توری دستگاه و نرخ آسیاب و کیفیت غلات در میزان شکسته شدن مواد ورودی به آسیاب موثر است. کیفیت غلات را میزان رطوبت آن، محکم بودن آن، وزن آن ها، چگالی و عواملی از این دست تعیین می کنند.

معرفی انواع میکسر

میکسر افقی

همان طور که از نامش پیداست یکی از انواع آسیاب میکسر  است که از یک محور افقی تشکیل شده است که بر روی این محور چند عدد پدال یا نوار مارپیچ قرار دارد. زمانی که این محور به حرکت در می آید، حرکات دورانی آن به باعث به حرکت در آمدن این پدال ها شده، در نتیجه محتوای آن از یک سمت به سمتی دیگر می رود و این حرکت رفت و برگشتی باعث مخلوط شدن مواد باهم می شوند.

بررسی عملکرد میکسر افقی

هر گاه بخواهید که مواد را وارد میکسر کنید باید توجه دشته باشید که اول دانه ها و غلات روغنی آسیاب شده را وارد میکسر کنید. اگر میکسر افقی را بیش از حد استاندارد پر کنید، میکس به درستی صورت نمی گیرد. به همین صورت اگر مواد کمتر از نصف طرفیت میکسر باشد، باز هم میکس به درستی صورت نمی گیرد.

مورد دیگری که عملکرد این میکسر را تعیین می کند، زمان لازم برای میکس کردن می باشد. هر دستگاه زمان مختص به خود را دارد. چراکه این مدت زمان به طراحی، ساخت و ابزارهای بکارگرفته شده در آن دارد. این زمان با چندبار استفاده کاملا قابل محاسبه است.

به صورت میانگین می توان گفت که بین 12 تا 15 دقیقه بعد از شروع به کار باید ضریب پراکندگی آن کاهش یابد که در این صورت دستگاه یکی انواع آسیاب میکسر  ایده آل و با کیفیت خواهد بود. در صورتی که میکسر فرسوده و بی کیفیت باشد با مدت زمان کار بیشتر، ضریب پراکندگی آن کمتر نمی شود.

میکسر عمودی

میکسر عمودی دارای محوری عمودی است که در وسط آن قرار گرفته است. محتویات از پایین به بالا کشیده شده و سپس رها می شود و بر روی مواد دیگر ریخته می شود. این انتقال باعث می شود مواد باهم میکس شوند. این میکسر برای تهیه خوراک طیور و آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد.

آسیاب میکسر بالابر

این آسیاب میکسر بیشتر برای مرغداری ها مورد استفاد قرار می گیرد. این مدل آسیاب که یکی انواع آسیاب میکسر است، کار را برای بسیاری از دامداران و پرورش دهندگان طیور راحت کرده است.

طرز کار آن کاملا ماشینی بوده و انسان در آن دخالت ندارد. از این دستگاه برای آسیاب کردن انواع غذاهایی مانند ذرت، جو، گندم، سویا و سایر غلات استفاده می شود. این آسیاب بخشی نیز برای آسیاب کردن استخوان دارد که در جیره غذایی مرغ استفاده می شود.

کاربرد آسیاب میکسر

آسیاب میکسر بالابر برای تهیه جیره غذایی مرغداری ها از ذرت، دان مرغ و سویا در مقیاس های مختلفی استفاده می شود. به همین دلیل می توان در واحدهای کوچک و بزرگ بنا به نیاز سالن مورد استفاده قرار گیرد. از این میکسر می توان در میان انواع آسیاب میکسر، برای آسیاب کردن جو، گندم، سویا و دان در سالن های پرورش بوقلمون و کبک نیز استفاده کرد.

مدل تک فاز این دستگاه می تواند حدود یک و نیم تن غله را آسیاب کند. مدل دوفاز و سه فاز آن برای مرغداری ها نیز عرضه و تولید می شود. با این مدل ها می توان در ساعت تا ده تن خوراک را آماده کرد.

این آسیاب میکسر از ورقه های ضخیم فولادی پوشیده شده با رنگ ساخته شده است. میزان لرزش و صدا در این دستگاه به دلیل داشتن موتورهای موتوژن تگ فاز و دوفاز، بسیا کم است.

اگر قصد خرید آسیاب میکسر بالابر را دارید، حتما به مدل موتور آن توجه داشته باشید.  زیرا قیمت آسیاب میکسر بالابر به نوع موتور آن بستگی دارد. اگر موتور استفاده شده در آن از نوع چینی باشد حتما قیمت ارزانتری خواهد داشت.

قیمت آسیاب میکسر کوچک

آسیاب میکسر کوچک قیمت های متفاوتی دارند به همین دلیل باید در زمان خرید به ویژگی ها و قیمت آن دقت داشته باشید. این روزها به دلیل افزایش قیمت خوراک طیور، بیشتر مرغداری ها به فکر تهیه آسیاب میکسر افتاده اند. با استفاده از این آسیاب ها می توان خوراک را سریعتر و ارزانتر تهیه کرد. به دلیل آنکه قیمت آسیاب میکسر کوچک بسیار کمتر قیمتی است که باید برای تهیه خوراک طیور خود پرداخت کنند. علاوه بر آن، مقیاس تولیدی و کیفیت بالاتری نیز دارد.

مرغداری ها می توانند برای کاهش هزینه های خود و افزایش کیفیت خوراک طیور خود از این دستگاه ها استفاده کنند.

جمع بندی

آسیاب میکسر در مرغداری ها و دامداری ها مورد استفاده قرار می گیرد. آسیاب میکسرها در تناژ محتلف طراحی و تولید می شوند.  هرگاه نیاز به خرید یکی از انواع آسیاب میکسر داشتید، از مشاوران و متخصصان شرکت ما راهنمایی بخواهید تا بتوانید خریدی مطمئن و متناسب با نیازتان داشته باشید.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *