خرید آسیاب میکسر با تنوع قیمت

خرید آسیاب میکسر

امروز می خواهیم در رابطه با خرید آسیاب میکسر و دیگر جوانب آسیاب میکسر ها اطلاعاتی جامع و مفید در اختیارتان بگذاریم. نیاز به آسیاب میکسر ها در خط تولید خوراک مراکز پرورش دام، طیور و مرغداری ها بر کسی پوشیده نیست. آسیاب میکسر ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند و هر نوع آسیاب میکسر، قیمت، ظرفیت و آپشن های مخصوص به خود را دارد. حال سوال اینجاست که انواع مختلف آسیاب میکسر ها چه کارایی هایی دارند و برای چه شرایطی طراحی شده اند؟ در ادامه به فاکتور هایی که می بایست در امر خرید آسیاب میکسر ها در نظر گرفت را تحلیل خواهیم کرد.

تعریف دستگاه آسیاب

خط تولید خوراک در هر گونه ای که باشد و هر نوع خوراکی را که در نهایت تولید کند، به دستگاه آسیاب نیاز مند خواهد بود. دستگاه آسیاب به هدف آسیاب و پودر کردن انواع مواد خام اولیه از جمله علوفه ها، غلات، دانه های سویا و ذرت بکار گرفته می شود. با استفاده از آسیاب ها، مواد برای میکس شدن، پلت شدن و به طور کلی طی کردن دیگر فرایند ها آماده می شوند.

انواع دستگاه آسیاب

آسیاب ها با توجه به نیاز های مختلف در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. در صنعت دامداری و مرغداری، اصلی ترین عامل در طراحی نوع های مختلف دستگاه آسیاب، نوع مواد خامی که می بایست آسیاب شود، می باشد. دو نوع اصلی آسیاب ها، دستگاه آسیاب چکشی و غلطکی است. گفتنی است که آسیاب ها از نظر ظرفیت تولید هم دسته بندی می شوند، برای مثال قیمت آسیاب میکسر کوچک از دیگر ابعاد آن کمتر می باشد.

دستگاه آسیاب چکشی

آسیاب های های چکشی مواد خام ورودی را خرد می کند و حتی آنها را به شکل پودری در می آورد. مهم ترین ویژگی آسیاب های چکشی، توانایی آنها در آسیاب کردن موادی که  فیبر و پرتئین بالایی دارند می باشد. توجه داشته باشید که در امر خرید آسیاب میکسر ها باید اطلاعات کاملی نسبت به این دستگاه ها داشته باشید. از جمله عواملی که بر روی کیفیت و نوع شکسته شدن مواد خام موثرند را می توان عوامل زیر دانست:

– میزان فیبر مواد خام اولیه

– تعداد چکش های دستگاه آسیاب

– جنس، ضخامت، شعاع حفره ها و ساختار توری های بکار رفته در دستگاه آسیاب

ویژگی های آسیاب چکشی

همانطور که اشاره شد، این آسیاب ها موادی که فیبر بالایی دارند را بهتر آسیاب میکنند. یکی از مزیت های سیستمی این آسیاب ها، ساده بودن کار با آنها می باشد. سیستم نسبتا ساده آسیاب های چکشی باعث می شود تا سرویس کردن و نگهداری از آنها کم هزینه تر گردد. به علاوه هزینه خرید آسیاب میکسر هایی که دستگاه آسیاب آنها از نوع چکشی است، پایین تر می باشد. در مقابل، این نوع آسیاب ها در حین کارکردن حرارت و آلودگی صوتی نسبتا بالایی ایجاد می کنند.

آسیاب های غلطکی

نوع دوم دستگاه های آسیاب، آسیاب های غلطکی است. همانطور که از اسم آنها پیداست، در طراحی این نوع آسیاب ها از غلطک ها بهره می گیرند. این نوع طراحی باعث می شود تا آسیاب های غلطکی بتوانند طیف وسیعی از مواد را آسیاب کرده و کارایی های گسترده ای داشته باشند. از برجسته ترین کارایی های این نوع آسیاب ها، ورقه ای کردن، پهن کردن و صاف کردن مواد می باشد.

مشخصات آسیاب های غلطکی

آسیاب های غلتکی به کمک جفت غلطک ها می توانند فرایند آسیاب کردن را انجام دهند. این امر موجب می شود تا مواد تا حد زیادی به صورت یکنواخت آسیاب گردند به علاوه آسیاب های غلطکی می توانند طیف وسیعی از مواد را آسیاب کنند. شایان ذکر است که این نوع آسیاب ها مصرف انرژی کمتری نسبت آسیاب های چکشی دارند و گرد و غبار و آلودگی صوتی کمتری ایجاد می کنند. توجه داشته باشید که آسیاب های غلتکی توانایی کافی برای آسیاب کردن مواد با فیبر بالا را ندارند. مستطیل شکل شدن مواد خروجی از دیگر معایب این دستگاه است. در خرید آسیاب میکسر ها توجه داشته باشید که هزینه خرید و نصب و راه اندازی آسیاب های غلطکی بیشتر از آسیاب های چکشی است.

تناژ های مختلف آسیاب ها

ظرفیت تولید آسیاب ها از نیم تن بر ساعت تا 10 تن بر ساعت متغیر است. قیمت آسیاب میکسر تنی بسته ظرفیت تولیدی دستگاه آسیاب متغیر خواهد بود. مراکز پرورشی کوچک، مخصوصا سالن های پرورشی طیور اغلب از آسیاب های نیم تنی، 1تنی و یا 1.5 تنی استفاده می کنند.

میکسر ها و انواع آنها

پس از اینکه مواد توسط دستگاه آسیاب مناسب، آسیاب شدند باید آنها را وارد دستگاه میکسر کرد تا با هم میکس و مخلوط شوند. یکی از مهم ترین نکات در طول فرایند میکس کردن، ترتیب وارد کردن مواد مختلف به میکسر است. میکسر ها نیز با توجه به اینکه می بایست مواد مختلفی را مخلوط کنند، در انواع گوناگونی طراحی می شوند. گفتنی است که نوع میکسر نیز بر قیمت خرید آسیاب میکسر تاثیر گذار است. میکسر های افقی، عمودی، غلطکی و طبلکی از انواع مختلف میکسر ها اند. در ادامه به بررسی دو نوع رایج از میکسر ها می پردازیم.

میکسر های افقی

اصلی ترین قطعه در میکسر ها، اوگر آنها است. میکسر هایی که اوگر آنها افقی است را میکسر های افقی می نامند. افقی بودم اوگر ها این امکان را می دهد که این نوع میکسر ها تا 4 اوگر را دارا باشند. شایان ذکر است که نقطه ضعف عمومی این نوع میکسر ها در خرد کردن گراس خشک و یا بسته علوفه می باشد.

 میکسر های عمودی

همان طور که انتظار می رود، اوگر های میکسر های عمودی به صورت قائم و در مرکز مخزن آنها نصب می شود. این نوع میکسر ها توانایی بیشتری در مخلوط کردن دارند و از کیفیت میکس کردن بالاتری برخوردارند.

جمع بندی

توصیه می شود در خرید آسیاب میکسر ها به تمامی نکات بالا توجه داشته باشید. قبل از اینکه اقدام به خرید کنید لازم است اطلاعات کاملی در زمینه آسیاب میکسرها و برند های معتبر تولید کننده آنها داشته باشید. در این زمینه می توانید از مشاورین متخصص ما در این زمینه به صورت شبانه روزی کمک بگیرید.

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *