فروش آسیاب میکسر افقی با قیمت مناسب

آسیاب میکسر افقی

آسیاب میکسر افقی دستگاه های صنعتی هستند که به منظور تهیه غذای طیور استفاده می شوند. این دستگاه ها دانه های غلات مانند گندم، سویا، ذرت و حتی استخوان ها را پودر کرده و با سایر افزودنی ها مخلوط می کنند.

انواع آسیاب

از لحاظ طراحی دو نوع آسیاب میکسر غلطکی و چکشی وجود دارد. هر کدام از این دو نوع به دلیل ساختار متفاوتی که دارند دارای عملکرد متفاوتی نیز هستند. برای آسیاب کردن انواع دانه ها و تهیه خوراک با کیفیت طیور و آبزیان توصیه می شود که از آسیاب میکسر افقی استفاده شود.

آسیاب غلطکی

آسیاب غلطکی برای خورد کردن انواع دانه ها بکار می رود. این مدل آسیاب دانه ها را به شکل ورقه ای در می آورد. توجه داشته باشید که نمی توانید دو نوع غله در آسیاب غلطکی بریزید. باید هر کدام به نوبت و جدا گانه در دستگاه ریخته شوند.

آسیاب چکشی

حتما خودتان عملکرد این آسیاب را حدس می زنید. درست است این آسیاب دارای چکش های زیادی برای خورد کردن غلات است.

عملکرد و کارایی آسیاب میکسر افقی چکشی به تعداد چکش ها، ضربات وارد شده، قدرت موتور و اندازه صفحات توری به کار رفته در آن رابطه مستقیم دارد. همچنین میزان آسیاب کردن مواد به کیفیت غله نیز بستگی دارد. کیفیت غله به میزان رطوبت موجود در غله، درجه سفتی و وزن غله گفته می شود.

انواع میکسرها

پس از مرحله آسیاب کردن نوبت به میکس کردن مواد با افزودنی ها و سایر مواد آسیاب شده می رسد. دو نوع دستگاه میکسر در بازار موجود است که در ادامه توضیح می دهیم.

میکسر افقی

این دستگاه از یک محور افقی و چند پدال یا نوار مارپیچ درست شده است. زمانی که محور شروع به چرخش می کند پدال ها به پرخش در می آیند. حرکت پدال ها باعث حرکت رفت و برگشتی مواد از سمتی به سمت دیگر در داخل دستگاه و میکس کامل مواد می شود.

می توانید برای اطلاع از قیمت میکسر افقی با مشاوران ما در تماس باشید.

میکسر عمودی

میکسر عمودی دارای محور عمودی است که به شکل مارپیج دوران می کند. مواد داخل دستگاه از قسمت پایین با دوران محور عمودی به سمت بالا کشیده می شوند و سپس رها می شوند. این عمل باعث مخلوط شدن مواد با یکدیگر می شوند.

اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم بین آسیاب میکسرها، آسیاب میکسر افقی کارایی بهتری نسبت به میکسر عمودی دارد.

روش استفاده از میکسرها

اگر میکسر تقریبا پر شود عملکرد آسیاب میکسر بهتر می شود. معمولا 75 تا 90 درصد دستگاه را پر می کنند تا اوگر و مارپیچ بهتر عمل کند. زیادی پر کردن میکسر موجب کاهش یکنواختی و کم شدن دقت دستگاه می شود.

اگردستگاه میکسر کمتر از 50 درصد پر شود زمانی که ملاس و چربی به داخل دستگاه ریخته می شود دیواره ها و میله های میکسر به این مواد چرب آغشته شده و راندمان دستگاه کاهش می یابد.

عملکرد میکسر

میکسرها باید به صورت منظم از نظر ظاهری چک شوند. همچنین برای چک کردن مدت زمان میکس، بهتر است با تایمر زمان گرفته شود تا از عملکرد درست دستگاه اطمینان حاصل شود.

این نکته را فراموش نکنید زمانی که به میکسر مایعات اضافه می کنید زمان میکس نیز بیشتر می شود.

باید توجه داشته باشید که زمان میکس به طراحی و ساخت ابزارهای به کار رفته در دستگاه بستگی دارد. در حالت کلی دستگاه آسیاب میکسر افقی ایده آل و استاندارد باید بین 12 تا 15 دقیقه ضریب پراکندگی را کاهش دهد و عمل میکس کردن را به پایان برساند. در دستگاه های کهنه مدت زمان بیشتری طول می کشد که مواد با هم میکس شوند و زمان بیشتری نیاز دارد تا ضریب پراکندگی را کاهش دهد.

پرمیکس چیست؟

گاهی نیاز است که قبل از میکس کامل پیش مخلوطی داشته باشیم. برای این منظور برای تهیه ریز مغذی هایی مانند داروها، ویتامین ها و سایر مواد معدنی آنها را با حجیم کننده ها مخلوط می کنیم. سپس پرمیکس به دست آمده را در دستگاه آسیاب میکسر افقی میکس می کنند.

می توان از نمک، سنگ آهک، دی کلسیم فسفات و اکسید منیزیم به عنوان حجیم کننده و یا همان رقیق کننده استفاده کرد.

این حجیم کننده ها باید ساختار فیزیکی مشابه دانه های غلات و کنجاله های روغنی داشته باشند. زیرا این دانه ها هم جزو حجیم کننده ها می باشد. اگر کمی روغن یا چربی به مواد اضافه کنیم جذب مواد در پرمیکس یا همان پیش مخلوط را افزایش می دهد.

مکمل ها مقدار کمی از مواد در حدود 3 درصد وزن اصلی جیره را باید تشکیل دهند. برای آماده سازی جیره ابتدا حجیم کننده و سپس دیگر اجزای اصلی اضافه می شوند.

جمع بندی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد برای تولید دان و جیره غذایی دام و طیور نیاز به آسیاب میکسر افقی برای بهبود کیفیت غذای طیور داریم. دو نوع آسیاب میکسر داریم که میکسر افقی از نوع عمودی آن بهتر است. در هنگام ترکیب مواد غذایی در داخل میکسر باید توجه داشته باشید که با ترتیب خاصی مواد داخل دستگاه ریخته شود.

از عوامل موثر در کیفیت جیره غذایی میکس شده می توان به کیفیت دستگاه میکسر اشاره کرد. این کیفیت به موتور، تغذیه کننده، چکش ها و سایر اجزای به کار رفته بستگی دارد.

می توانید برای اطلاع از قیمت انواع آسیاب میکسرها با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *