نکات مهم خرید آسیاب میکسر گاوداری

آسیاب میکسر گاوداری

اصلی ترین وظیفه و کارکرد آسیاب میکسر گاوداری، تکه تکه کردن و خرد کردن موادی است که به دستگاه ریخته می شود. بدیهی است که دستگاه آسیاب میکسر در صنایع مختلف و متنوعی مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از صنایعی که در فرایند آماده سازی و تبدیل مواد اولیه به خوراک استفاده می شود، صنایع پرورش دام و طیور می باشد.

در صنعت پرورش دام و طیور یکی از مراحل اصلی تولید خوراک، میکس مواد مغذی می باشد. مواد خوراکی مغزدار شامل سویا، ذرت، سبوس جو، گندم و سایر گونه های غلات است. دانه ها برای فرآوری بهتر لازم است خرد و تکه تکه شوند.

بافت نرم و پروتئینی غلات باعث می شود تا نیازی به آرد کردن آنها نباشد. کافی است به وسیله ی آسیاب های دامداری دانه ها به بلغور (خرد شده دانه به چندین قسمت) تبدیل شوند. پس از آن، بلغور غلات به همراه پروتئین ها و مکمل های مورد نظر میکس شده به عنوان وعده های غذایی دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به نکات مطرح شده ضروری است به برخی نکات، توجهی ویژه داشته باشیم. عواملی که در طراحی بهینه آسیاب میکسر دخیل هستند بخشی از آن به گله بستگی دارد. به عبارتی دیگر باید بدانیم که دستگاه را برای تولید خوراک چه حیوانی تهیه می کنیم. تعداد وعده های غذایی موردنیاز برای گله در طول شبانه روز چقدر است.

همچنین باید این نکته را در هنگام خرید درنظر بگیریم که مواد اولیه خوراک و میزان سختی آنها چه میزان است. تولید بلغور تا چه سایزی مدنظرمان است و حجم تولید در روز به چند کیلو یا تن می رسد. مورد بعدی که باید بررسی کنیم به چگونگی شرایط محیطی برمی گردد. آیا عواملی نظیر رطوبت، دما و نور در محیط در حد استانداردی قرار دارد. آیا عوامل موثر بر استهلاک دستگاه آسیاب میکسر گاوداری در سالن پرورش وجود دارد.

بخش اعظمی از موارد گفته شده در بالا درباره دستگاه کارکرده آسیاب و میکسر نیز صدق می کند. با این تفاوت که باید نحوه استفاده و مدت زمان کار کردن را در نظر بگیریم. علاوه بر این، دستگاه باید توسط یک کارشناس خبره مورد بازبینی قرار گرفته و نقص های فنی احتمالی آن شناسایی شود.

امروزه جهان به سمت مکانیزه صنعت دامداری پیش می رود. شرکت صنعتی پلت آنلاین با بهره گیری از مهندسان خبره ایرانی در عرضه تولید ماشین آلات صنعتی وارد شده است. ماشین آلاتی نظیر میکسر، آسیاب، لوازم گاوداری و دامداری از جمله تولیدات این شرکت است. طراحی دستگاه آسیاب و میکسر برای واحدهای دامداری و مرغداری در تناژهای مختلف می باشد. ساخت ماشین آلات از ظرفیت های کم تا تناژهای بسیار بالا از ویژگیهای تولیدات این شرکت است.

ساختار اصلی آسیاب های دامداری بدین صورت است که، الکتروموتوری با نیروی گرانشی ۳۰۰۰ دور در دقیقه (rpm)، نیروی مورد نیاز را تامین می کند. سپس نیرو تولید شده از طریق کوبلینگ و یا فولی تسمه به هسته اصلی روتور منتقل می شود. هسته اصلی روتور نیز با استفاده از چند تسمه ضد سایش در درون محفظه ای قرار می گیرد. سپس مواد مورد نظر از طریق سیلویی که در بالای آسیاب قرار دارد، وارد آسیاب می شود. پس از آن دانه ها با برخورد به بدنه، تکه تکه می شوند و توسط توری هایی قابل تعویض دانه بندی مورد نیاز حاصل می شود.

هدف اصلی شرکت پلت آنلاین تولید محصولی مطلوب، با راندمان بالا است. تمامی محصولات به طور سفارشی و بر طبق نیاز و خواسته ی مشتریان طراحی و تولید می شوند.

در آخر به نقاط قوت و نقاط ضعف دستگاه آسیاب میکسر گاوداری می پردازیم. با مقایسه ویژگیهای زیر و مزیت های دستگاه می توانید درباره خرید محصول موردنظر تصمیم گیری کنید.

_ سهولت نصب و راه اندازی

_ اسان بودن تعویض قطعات دستگاه

_ افزایش بازده غذایی تا حد اکثر ۶۰ درصد

_ امکان تعیین سایز خرد کن

_ پایین بودن صدا و لرزش دستگاه نسبت به ظرفیت های بالا

_ کم هزینه بودن دستگاه و بهینه بودن از لحاظ مصرف انرژی

_ این دستگاه نیاز مند برق سه فاز است.

_ نیاز به نظارت بر خرد نمودن

_ ایجاد گرد و غبار در حین کارکردن

امتیازدهی
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *